Vilken jobbig natt

Fy vilken jobbig natt det har varit. Leo har fått magsjuka.

Det började då vi skulle gå och lägga oss. Jag skulle bara kolla
till Leo och lägga på han täcket. När jag då rörde i han vaknar han till
och så kommer världens kaskad ur lill munnen på han. Jag hade känt
att det var lite spya på handduken som låg vid huvudet hans men det
brukar det alltid bli. Men då kom hur mycket som helst. Leo blev då både
ledsen och rädd. Så vi tog in han på toa och tvättade av han spyan och
tog på han en ny pyjamas. Och så la vi honom.

Hann lägga oss en stund och jag han kolla i en tidning. Då hör jag att han
börjar att hosta till och jag och Peter skyndar oss dit för då kom det en till
stor synda flod. Då blev lille gubben ledsen igen. Men vi tog in han på toa
igen, tvättade han och bytte till ny pyjamas och bytte handduk i sängen igen.
Det var ju en himla tur att vi hade en handduk där båda gångerna. Och vi hade
inte hunnit lägga på han täcket heller. Så det var ju torrt och rent som tur var.

Så då la vi honom igen och efter en stund somnade han. Jag låg och lyssnade
hela tiden om han hade somnat och då han gjort det gick jag och la på han täcket och
lämnade dörrarna öppna så jag skulle höra han om han vaknade och det kom mer.
Så inatt har jag legat på helspänn och lyssnat om han har vaknat. Så man har ju inte
fått så mycket sömn.

Får se om det blir något babysim idag. Leo är ju mycket piggare nu och ligger just
nu och kvittrar och leker. Ser nog senare på dagen vad som händer :)


Är trött, vill sova :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0