Söndag 7 juni

Började dagen ganska så lugnt. Satt och kika på tv och fika och
bara myste. Har varit ett skitväder hela dagen. Regnat och så var
det uppehåll en stund och sen regna.

Gick upp till mamma och pappa sen efter tolv. Hade gett Leo lunch
innna och hade lagt ner han i vagnen så han skulle få sova. Lämnade
han sovandes i vagnen där uppe. Jag och Peter vi for ner och handlade.
Eva följde också ner och innan vi for hem köpte jag mjukglass till oss :)

Kom hem och packade bort varorna och sen hjälptes vi åt att städa.
Dammsugade och torkade av golven. Mamma ringde sen lite efter fyra
och då först hade Leo vaknat. Blev en rejäl tupplur :)

Skyndade oss att göra klart och tog bilen dit upp. Skulle fara och hälsa
på Kattis. Mamma hade till och med hunnit ge honom middag. Så klädde
på Leo bara och for iväg.

På hemvägen ringde Peter till mamma och pappa. Han skulle prata med
pappa min. Men då sa mamma att pappa låg och hade hemskt ont åt bröstet
och kunde knappt andas. Sa att jag skulle skynda mig hem. Gjorde det.
Blev så rädd. Man vet aldrig vad som händer när det är sådana smärtor.
Jag och mamma försökte hålla pappa vaken hela tiden tills ambulansen kom.
Kändes himla skönt då dom äntligen kom. Tror det kan vara en hjärtattack.
Har inte hört nå mer sen dom for till sjukstugan men mamma skulle ringa.

Så ska ta och lugna ner mig lite nu och äta. Har inte hunnit med det än. Sen
blir det nog lite tv också. Men nu först ska jag gå och natta Leo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0