Onsdag 7 oktober

När man stigit upp och kika ut genom fönstret. Så vad är det första man ser då. Jo att det
är helt vitt ute. Snö överallt. Och det första som jag tänkte på var: Jag har inga vinterdäck
på bilen. Men vi fikade och när vi skulle åka ner tog vi morbrors bil som Peter lånat. Inga
vinterdäck på den men den var lite större och tyngre. Och fyrhjulsdrift.

När vi kom ner åt vi först lunch. Ante gick sen på bilskolan och skulle träna på teori och vi
for på sjukan. Peter lämnade mig där. Jag gick in till Gunilla och var klar efter 20 minuter.
Sen körde vi ut till Granberget och bytte till vinterdäck på starlett som stod där.

När vi skulle åka tillbaka in på samhälle gick det illa i kurvan. Hamnade i en moddsträng
och for av vägen. Ner i diket. In i ett träd. Som tur var gick det bra för oss alla tre. Ante
hade vi inte med oss. Han var fortfarande på samhälle. Peter ringde Sara som kör taxi
så hon fick hämta oss. For till taxi en stund. Peter ringde och lånade en bärgare.

Sara skjutsade ut jag och Ante sen så jag fick ta starlett. For sen så Ante fick hjälpa
Peter. Jag väntade nere tills dom var klar med att ta upp bilen och köra bort den. Eva
kom upp och gjorde mig sällskap. Leo somnade.

Var klar med allt vid fyra så då for vi hem. Tog det bara lugnt. Fick middag uppe
hos mamma.

Så nu är Peter ute och sätter på dom nya vinterdäcken på opeln. Peter hade varit och
fixat nya däck medans jag var på sjukan.

Nu blir det tv en stund :)



Där hamnade vi idag.

Kommentarer
Postat av: mikaela

ooh vilken dag, å snön... hoppas den kommer lite längre ner till oss också :D

2009-10-07 @ 22:47:56
URL: http://mickissch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0