12 april

Måndag

Imorse klev Peter och Leo upp halv åtta. Jag och Joel vi somnade om till halv nio.
Det var så skönt. Tog det sen lugnt och fikade och så. Klädde oss sen och for hemifrån
runt tjugo över tio ca. For då upp till Grönfjäll och hämtade skotrarna.

När vi hade lastat dom for vi bort till Kittelfjäll en sväng. Gick där in till Kjell och fick
lite fika. Gav Leo mat också. Sen for vi hemåt. Gjorde ett stopp i Dikanäs för Peter
skulle kolla släpvagnen. Den skakade så hemskt. Stannade vid affären Hammrebys.
Tror de e så den heter. Jag gick in där och kikade. Har aldrig varit in där. Så mycket
saker det fanns. Innan vi gick ut därifrån hade vi köpt ett nya galonkläder till Leo.

Sen fortsatte vi. Tog oss inte långt. För helt plötsligt börjar vagnen skaka jättemycket
och sen small ett av däcken sönder. Tur vi hade saktat ner och kunde köra in till en
liten grusgrop. Ringde där Peters pappa så han fick komma upp med ett nytt däck.

Tur vi hade köpt galonstället till Leo. Tog på han det och så fick han vara ute och leka
medans vi väntade.







När däcket var bytt och det var klart för att åka igen var kl kvart över tre. Då for vi raka
spåret ner till Laxbäcken. När vi kom in blev det blöjbyten och mat till båda killarna. Sen
gick Peter ut och lastade av skotrarna. Blev middag där innan vi åkte hem kl sex.

Var hem och hämtade min syning och så skjutsade Peter upp mig till mamma. Var där
på syjunta. Gick hem tjugo över nio. Och nu ska vi ta och gå och lägga oss snart.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0