2 april-4 april

Långfredag

Börjar med att skriva Grattis till Mona som fyller 13 år idag :) Stora tjejen.

Sen till dagen. Steg upp och fikade och gjorde oss iordning och for hemifrån kl
nio. Ante följde också med oss. Skulle upp till Grönfjäll. När vi var framme där
gick jag in och gav Joel mat medans Peter och resten gjorde iordning skotrarna.

När allt var klart drog vi iväg en sväng. For först upp mot fjälle men där snöade
det och blåste så hemskt. For ner på låglandet och hittade en bra plats där vi fikade
och hade det trevligt. For sen tillbaka så vi var vid stugan runt två. Leo somnade
medans vi for tillbaka och sov sen i 1 ½ timme.

När vi hade kommit tillbaka gick jag in med Joel och alla utom Peter och Tobbe for
och körde skoter. Peter och Tobbe skottade fram en uteplats vid stugan. Middag
åt vi kl fyra och efter den hade vi det bara trevligt inne med bla kortspel. Leo hade
fullt ös på sitt eget vis.

Runt kl sex började det komma folk. Var då tårta som det bjöds på. Efter tårtan
tog vi på oss jackorna och for hem. Hemma igen så la vi Leo och sen for Peter ner
till Åsele. Hämtade medicin till Martin. Hade glömt den hemma. Och när Peter kom
hem igen gick vi och la oss. Jag och Joel hade hunnit sova en stund på soffan :)







Påskafton

Vaknade och steg upp kl sju här hemma. Gjorde oss fika runt åtta. Sen duschade
jag och när vi alla var klar vid tio for vi upp till mamma. Spelade melodikrysset
och efter vi hade spelat det klädde vi Anna och Leo och gick ut en stund. Joel la
vi i vagnen.

Medans vi var ute kom Katarina och pratade med oss. Följde sen med oss hem så
hon skulle få hålla och snusa med Joel. När hon sen gick hem ringde jag till Peter och
hörde vars han var. Sen kom han och hämtade oss så vi fick fara hem och lägga Leo
en stund. Hann vila själva också.

For sen ner till Laxbäcken på påskmiddag halv sex. Så gott det var :) For hem kl
åtta och la Leo när vi kom hem. Satte sig sen och såg på körslaget. Efter körslaget
satte jag mig här. Och efter jag var klar så gick vi och la oss :)



Påskdagen

Steg upp kl sex. Peter och Joel satte sig vid tv och jag vid dator en stund. Sen gick
jag och hämtade Leo då han vaknade halv sju. Gjorde fika och fikade halv åtta. Ante
hade kommit ner redan kvart över sju. Vi hade sagt kvart över åtta. Men då var han
ju ute i god tid. Packade sen in oss i bilen och for mot Grönfjäll tjugo över åtta.

När vi kom fram dit gick jag in och klädde Leo och gav Joel mat. Sen ut i kälken och
så for vi alla till Bergsjön för fisketävling. For därifrån efter tre. For först till Kittelfjäll
och sen tillbaka till Grönfjäll. Var tillbaka i stugan kvart i fem. Åt middag kl sex och
efter middagen drack Peter och Ante kaffe. Halv åtta for vi hemåt.

Närvi kom hem körde vi först hem Ante och sen hem och la Leo. Packade sen bort allt
vi hade haft med oss. Ska nu göra klart på dator och sen blir det sängen.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0