24-25 april

Lördag

For upp på morgonen till mamma och spelade melodikrysset. Sen var jag och ungarna
där uppe medans Peter for och höll på med nå stenar. När han var klar kom han och
hämtade mig och vi for och hälsade på Marianne en stund.

När vi sen kom hem la vi Leo. Och när han var lagd och Joel hade ätit började jag med
att fixa inför middagen. Mitt i allt for Peter och hjälpte pappa Hasse med att bogsera den
gröna opeln. Tog den hit från Djupdal. Hade gått sönder. Medans han gjorde det vaknade
Joel och då kom mamma och Anna ner och kollade honom medans jag fixade allt inför
middagen. Skulle bli grillat med klyftpotatis och jordgubbspaj till efterrätt.

Middagen var klar halv sex. Och då hade Ursula kommit över också. Hade bjudit över
henne på middag så därför var det lite spexigare. Efter middagen och när efterrätten
hade ätits upp så gick Ursula hem. Vi städade bort och sen gick Peter ut. Gjorde iordning
björken som skulle kapas ner i morgon. Jag la Leo och satte mig sen och såg körslaget.

När Peter kom in såg vi lite film och sen fick det bli sängen.



Söndag

Imorse steg vi upp kl åtta. Fick oss sovmorgon. Gjorde oss fika och efter den gick Peter
och Leo ut. Kl var efter nio då dom gick ut. Jag började plocka och städa i garderoberna.
Tog bort en massa kläder som jag inte kan ha längre. Sen gick jag och Joel också ut.

När det var klart ute gicik vi in och Leo fick mat och sen la vi honom. Kl tolv var det.
Sen gjorde vi oss själva lite lunch. Efter lunchen for Peter ut igen. Efter två kom Hasse
och Mona. Eller om den var närmare tre kl. Minns inte riktigt. Mona fick då kolla kläder
som hon ville ha medans Peter och Hasse gick ut och försökte få liv i grönopeln.

När dom sen for hade Mona fått en fullpackat icakasse med kläder. Så full att den
nästan svämmade över. Efter dom hade åkt gjorde vi oss middag och for sen ner
på samhälle vi med. Skulle hämta taxin. Grönopeln står fortfarande kvar här nämligen.
Funkar inte alls.

När vi kom hem fick Leo vara vaken en stund till. La han sen lite efter åtta. Och nu
ska jag ta Joel och sitta med honom så Peter få gå ut.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0