12 augusti

Torsdag

Vi steg upp nio idag. Vi satte oss i soffan och Peter gav Joel mat. Sen
ringde telefon hans och han for utan att fika. Leo fikade sen två vete
kakor. Jag fikade efter han. Satt sen vid dator en stund.

Klädde ungarna och så kom mamma och Ante ner medans jag gjorde det.
Skyndade oss att göra oss klar. Sen for vi alla på samhälle. När vi kom
ner dit for vi och mötte Peter på sjukan. Han skulle till Lycksele. Sa då till
oss att ambulansen åkt upp till Malgovik. Trafikolycka. Nyfikna som jag
och Ante är så for vi upp igen och kikade. Hade varit en riktigt smäll.
Och tur var att det gått bra för dom inblandade. Sänder en tanke till dom.

Sen for vi ner på samhälle igen. For först och mötte upp mamma igen innan
vi åkte ner på second hand. Hittade där inget speciellt. En ny leksak till
Joel bara. Sen for vi på ica och efter det for vi hem.

När vi kom hem gjorde jag mat och gav Leo. Gav sen Joel. Ringde Ante
och hörde om han ville fara på Maries och handla till mig. Hade glömt och
köpa en sak när jag var på ica. Snäll och go som han är gjorde han det :)
När jag gett Joel klart åt jag lite fika.

Efter fem så kom Ante ner igen. Följde med han upp till mamma. Åt middag
där uppe. Sen gick jag och Leo över till Katarina. Grattade Frida som fyller år
och åt lite tårta. Sa sen hejdå och syns igen. Dom åker hem till Ö-sund imorgon.

Fick sen skjuts av Ante hem igen. Väl hemma satte sig Leo vid tv och jag här.
Peter kom hem halv nio och då fick han lägga Leo. För det enda Leo sa var
"pappa, pappa, pappa". Nu sitter han med Joel i soffan. Och jag sitter fortfarande
här. Ska slita mig härifrån nu och mysa i soffan  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0