23 augusti

Måndag

Vi steg upp vid halv åtta. Gjorde mat till Joel åtta och gav honom. Sen fikade
jag och Leo vid halv nio. Sen då jag skulle klä Leo blev han världens elakaste
barn. Nej då han skulle inte klä sig. Sen skulle vi borsta tänderna men de ville
han inte heller. Men fick på han kläderna och borstade tänderna.

Klädde sen Joel och satte han i bilen. Skulle sen ta på Leo jackan och skorna
men det ville han inte. Fick på han det ändå och ut med han i bilen. Protesterna
fortsatte. Sen for vi upp till pappa och följdes då åt ner på samhälle. Han skulle
på sjukan. Parkerade där och så gick jag och Leo ner på tandläkaren. Ante och
Anna satt i bilen med Joel.

Väl inne hos tandläkaren protesterade Leo innan vi ens kommit in till tandl.
Väl inne där lugnade han ner sig. Sen när hon skulle kolla hur många tänder han
hade så fick vi kämpa för att hon skulle kunna se det. Men räknade ändå till 16
tänder. När hon sa att han varit duktig och skulle få en leksak ja då blev han
världens ängel. Fick välja sak själv och sen var vi klara där.

Gick upp till Ante igen. Pappa var klar bara en stund efter oss. For och träffade
Peter en stund innan vi for på ica. In och handlade lite och sen hem. Väl hemma
gav jag Joel mat och la honom kl ett. Somnade som en stock. Leo gav jag mat
efter Joel var lagd. Då hade Ante hunnit komma ner med Anna också. Hon var
här medans Ante for ner på samhälle en sväng till.

Han kom tillbaka vid halv tre och då gick dom hem. La Leo då. Gick sen och la
mig på soffan och somnade till kl fyra. Joel vaknade då. Gick in och la oss hos
Leo. Precis då vi lagt oss ner så kom Peter hem. Han var väldigt glad för han hade
köpt en tv till sovrummet. Som han har tjatat om denna tv. Men nu är den köpt.
Monterade upp den och testade direkt.

Efter vi kollat att tvn funkade så gjorde vi middag. Efter middagen har vi bara
tagit det lugnt. La både Leo och Joel vid nio. Sett på fångarna på fortet har vi också
hunnit med. Ska nu ta det lugnt och se mer tv innan vi lägger oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0