28-29 augusti

Lördag

Steg upp tidigt idag. Klädde oss och fikade. Sen gick Peter ut och fixade bilarna.
Pappa kom också ner och hjälpte till och sen tog han med sig opeln upp. Gjorde
oss klara och sen for vi upp till mamma. Väntade på dom innan vi drog vidare
till samhälle. Hämtade där upp Anders och sen for vi till Gunnarn till farmor.

När vi kom fram fick vi lite fika och sen började vi med veden. Mamma kollade
ungarna för det mesta. Jag och Ante var nere i källaren och staplade, Peter staplade
ute och pappa, Anders och mamma kärrade ved. Höll på i ca sex timmar innan
vi var klara. Var ca 30 kubik ved vi kärrade in. Puh.. Sen blev det middag innan vi
äntligen for hem.

Väl hemma så varvade vi ner. La sedan killarna. När dom var lagd la vi oss i sängen
våran och kollade lite film. Stängde av kl elva och somnade som små stockar.


Söndag

Steg upp åtta på morgonen. Tog det väldigt lugnt. Fikade och klädde oss i lugn och
ro. Värkte i hela kroppen på både jag och Peter. Efter kl slagit halv tio kom Ulla-Britt
förbi en stund. Satt inne och surrad ett tag. Sen gick hon och Leo ut. Lekte i sandlådan.
Jag, Peter och Joel vi la oss i sängen en stund :)

Närmare tolvtiden så skulle hon fara. Gjorde oss iordning och for en stund efter henne.
Skulle ner och kolla på loppisen på folkan. Var supermycket saker. Gjorde många bra
fynd där. For sen ner på fasters loppis. Hittade där tyger hon skulle sälja. Ville hon skulle
sy kuddlakan av det åt mig. Var så snygga så då fick jag dom :) Leo fick två saker han
med :) Älskar min faster :)

När vi varit där for vi sen hem. Peter och Leo gjorde sig lunch medans jag plockade
bort sakerna jag fyndat. När dom ätit gick vi upp på Leos rum och satte upp mörk
läggningsgardinen jag fyndade. Blev superbra. Bytte även gardiner och satte upp en
hylla för hans böcker.

Sen resten av dagen har vi bara haft det lugnt och fridfullt. Försökt vila kroppen så
mycket som möjligt. Och nu är båda killarna lagda. Ska väl ta och duscha nu innan
man slänger sig i sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0