10 december

Fredag

Peter steg upp och fixade Joel. Sen lite efter åtta så for han och Ante ner på samhälle.
Sen därifrån for dom till Lycksele med en lastbil. Jag, Leo och Joel vi hade en lugn dag
hemma vi. Gav dom lunch efter tolv och la dom sen vid två.





Vid fyra ca kom Peter och Ante hem. Efter en stund kom Eva också. Jag och Peter
fixade middag och städade sen undan efter den. Peter och Leo for sen ner och skulle
hämta mer saffran till jag och Eva. När dom åkt började vi med första degen.

Sen medans den stod på jäsning så kom pappa ner en stund. Han var här tills Peter
och Leo kom hem. Sen gick han hem. Vi började då att baka ut degen. Leo ville
också baka. Sen gräddades det, stöptes en omgång till, bakades och gräddades.
Efter åtta var vi klara med allt. Gjorde lussekatter av 2 liter :)





Eva åkte då hem då vi var klara. Jag och Peter städade bort och sen fikade vi lite
innan vi la Leo. För han ville vara med till vi var helt klar :) Då han var lagd blev
det sen inte mycket gjort. La oss vid tolv ca.


Min nya vaxduk syns på bild också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0