13 december

Måndag

Vi steg upp runt åtta. Tog det bara super lugnt på morgonen. Gjorde oss lite lucia
fika också. Rutn tolv klädde vi killarna och gav dom sen lunch. Efter ett for jag upp
och hämtade Ante och sen for vi ner på samhälle. Peter for också ner för att jobba.

Väl nere på samhälle så for vi först på apoteket och sen på pk:s en sväng. For sen
upp på slottet. Jag och Leo gick in dit. Det var lucia fika där för alla dagbarn :) Och
så kom tomten så Leo fick ett paket :) Alla barn öppnade det så Leo fick göra det
han med. Var en fin tomte på en släde.

Var klara där kl tre. Ante kom och hämtade oss och vi for på ica. Var först in på
apoteket igen. Hade glömt det viktigaste där. Medicin till Leo och Joel. Dom har fått
ögoninflammation igen. Sen på ica och sen in på apoteket igen och hämtade medicinen.
Hon behövde ringa doktorn och höra om det gick att byta ut medicinen som stod.
För den var tydligen slut och det gick.

For sen hem igen. For hem och lämnade alla sakerna hemma och sen for vi upp till
mamma. Fick middag där och sen då vi skulle hem igen fick Ante kabla igång bilen.
Inte så konstigt då det e ca -28 grader ute. Fy så kallt de e här uppe. Han följde sen
med och vi körde runt i byn en sväng.

När vi kom hem var Ante så snäll att han gick ner och fixade eld i pannan. Jag började
klä av killarna och precis då kommer Linda, Leos dagmamma, hit. Hade en julklapp till
Leo. Eftersom han ny blivit förkyld och de med ögonen så blir det ingen dagmamma nu
sista veckan innan jullov. Men vad Leo tyckte det var kul att hon kom hit. Och han riktigt
visade henne runt i huset. Då dom sen åkt så roade barnen sig lite innan jag bytte på
dom. Peter kom sen hem precis då jag skulle lägga dom.

Då dom var lagd blev de lite film :) Ska se lite mer nu medans vi fixar med julklappar :)







Mina fina små tomtenissar. Gjorde dom fina för att de är Lucia :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0