24-26 december

Julafton

Peter steg upp och for hemifrån vid halv sju. Skulle följa med ner och julbada. Vi
sov vidare hemma här till åtta ca. Satte Leo vid tv och Joel i sin stol. Ringde mamma
och började sen koka risgrynsgröt. Fuskade lite och använde mikron. Den var klar
ca halv tio så vi åt julfrukost tillsammans allihopa. Peter hade kommit hem vid nio.

När vi hade fikat så klädde vi oss fina och for sen ner på samhälle. For och handlade
några sista julkklappar och sen upp till Peters farmor och fikade där. Hasse, Patrik,
Tobbe, Jonte och Mona var också där. När dom sen skulle fara så for vi med. For upp
till mormor och morfar då. Gav Killarna lunch och väntade sen på att få fika smörgåstårta.

Vid halv tre kom mamma, pappa, Ante, Anna och Lisa och Micke dit. Eva och Nicke
kom sen. Madde, Mickis, Elin och Henke var där dom med. Och såklart Els-Margreth.
Satte oss och såg på Kalle Anka dom som ville det. Vid fem ca var det julmiddag.

Ena stund innan sju så kom Tomten :) Delade ut julklappar och sen var det ett himla
öppnande och beundrande på alla fina sakerna. Var klara med det vid åtta. Åt efterrätt
och sen for vi hem för att lägga två trötta killar. Då dom var lagda började jag och
Peter med att plocka upp och bygga ihop Leos alla leksaker han fått. Byggde sist ihop
boben som Joel fått och trehjulingen som Leo fått. En riktigt häftig en. Den har till och
med bogservajer :)

När vi var klara med allt det så gick vi och la oss. Ca halv två..







Juldagen

Steg vi upp och fikade. Vid tio klädde vi ungarna och for sen upp till mamma med dom.
Åkte sen ner på sjukan jag och Peter. Är så less på min onda hals nu. Det vill inte ge
med sig. Har så himla ont i svalget. Dom kollade och hade ju inge fel. Tog ett svalgprov
och skickade iväg det. Sedan sa sköterskan att jag skulle ta 2 alvedon och 1 ipren ilag.

Gjorde de då jag kom hem och lindrade ganska bra. Får se nu bara om det tänker ge med
sig eller inte. Får se var provet säjer också. När vi var klara for vi och köpte alvedon på
statoil innan vi for hem igen. Fro upp till mamma och åt dopp i grytan. Gott gott. For sen
hem och inväntade Ulla-Britt och Martin.

Då dom kom så visade Leo dom alla sina nya leksaker. Fick även öppna 2 som blivit
glömda. Joel fick också 2 till. Vid fyra så började jag sen med maten. Då jag skulle göra
sista så kom Katarina och Frida hit och surrade en stund.

Efter fem så var middagen klar. Det bjöds på grekisk pyttipanna. Den blev supergod
denna gång med. Efter middagen diskade Peter bort. U-B och Martin gick upp och lekte
med killarna. Jag gick sen upp jag med och sist kom Peter. Efter en stund med lek så
tog vi ner killarna, gjorde iordning dom för natten och gav sen Joel mat och la honom.
Leo var så himla trött att han somnade i U-Bs knä. Gick upp med honom och en stund
senare så vaknade han. Klarvaken. Så fick komma ner en stund.

La han sen igen vid nio. En stund efter vi lagt honom så kom Lisa, Micke och Eva hit.
Spelade då ett nytt spel allihop tillsammans. Brainstorm hette det. Faktiskt kul. Spelade
till halv tolv ca. Då for dom andra hem och Martin och U-B såg lite på tv innan dom gick
och la sig. Vi satt uppe en stund till innan vi la oss.


Annandag jul

Leo vaknade runt kl sex. U-B hade tagit med honom ner så dom satt och såg tv. Joel
vaknade halv sju ca. Vi tog han till sängen och sov lite till. Vid åtta klev Peter upp med
honom. Och då jag som inte är någon morgon människa sov vidare till tio ca. Men där
emellan hann jag få besök av både Peter och Leo.

Klev upp och så fikade jag. Sen vid elva for U-B och Martin hem. Gav Joel lunch vid tolv
och la sen honom. Tog oss själva lunch och så gjorde vi till Leo och satte oss vid tv och
åt och myste. Joel sov till 2 ca.

Vid halv fem gick vi upp till mamma och åt middag. Peter gick sen hem vid sju med Joel
och jag och Leo gick hem vid halv åtta ca. Väl hemma blev det bara att lägga båda två.
Efter nio kom Ante, Lisa, Micke och Eva ner hit. Satte oss och spelade och spelade till
halv ett ca. Sen for alla hem och vi gick och la oss efter vi duschat först.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0