3-5 december

Fredag

Vi steg upp tidigt och gick upp till mamma, Ante och Anna vid åtta. Sen inväntade vi
alla pappa. När han kom hem överraskade vi honom med den nya familjemedlemen.
Han blev jätteglad över hunden som vi var och hämtade i tisdags utan att han visste
om det. Blev en vit dvärgpudel som fått namnet Blixten :) Hur söt och go som helst.

Sen blev vi kvar där uppe en stund. Peter for och jobbade vid elva ca. Vi satte oss
och såg på Trolltyg i tomteskogen. Sen for jag hem med killarna. Gav dom lunch
och la dom sedan. Sen vid tre tror jag kl var, så kom Ante och Anna ner. Dom var
här med killarna medans jag följde med mamma och pappa ner på samhälle.

Vi handlade och for sen hem. For upp och packade ur bilen. Sen tog jag den och for
ner och hämtade Ante och ungarna. Upp igen och åt middag där uppe :) Var där en
liten stund och sen hem. Höll igång killarna en stund innan de blev byte till pyjamas
och i säng för dom.

Peter kom hem efter elva så då duschade vi och la oss sen.





Lördag

Peter var hemma till halv tio ca. Sen for han ner på körning. Han är första bil. Hemma
här så lekte killarna medans jag beställde en almanacka. Klädde sen på dom och hade
bara en lugn innedag. Var så himla kallt ute att man ville inte ut. Ante kom ner vid tolv.
Ville ha sällskap. Vi gav killarna lunch och la sedan dom efter vi satt upp lampan i köket
som jag (mam och pap betalade :) ) fyndade på prima prylar.

Satte oss sen och njöt av lugnet. Spelade lite Wii. Joel sov himla länge. Kl tre vaknade
han och sen Leo. Ante gick hem och sen kom han ner igen till middagen. Peter kom
också hem till middagen och var sen hemma resten av kvällen.

När Ante gått hem blev det bad för killarna. Sen pyjamas och sängen för dom. Resten
av kvällen bara lugn och fridfull.


Såhär se de ut då man ska ta finkort.

Söndag

Peter for vid tio idag. Skulle till Lycksele. Jag ställde mig och bakade en paj vid elva ca.
Eva och Greger kom upp bara en stund efter jag börjat baka. När pajen sen var klar
gjorde jag lunch till killarna och mig själv. Eva gav Joel och så åt jag och Leo.

Tvättade sen av dom och klädde dom fint för att ta kort. Kämpade med det till två. Fick
till nå bra kort. La båda sen och dom somnade närapå direkt. Vi fikade lite och sen åkte
Eva och Greger hem igen. Vid tre ca kom Maria L på besök med hela familjen. Precis
då dom stängt dörren så kommer också Ulla-Britt och Martin. Blev fullt hus :)

joel vaknade så Ulla-Britt fick snusa. Jag ställde fram fika. Medans alla satt och fikade så
gick jag upp och hämtade Leo. Oj vad han blev blyg när det var så mycket folk nere. Men
det släppte efter ett tag. Han satte sig hos farmor och fikade lite. Lekte sen med Melvin
så det rök om de ;)

Efter fyra åkte alla hem. Blev så tyst då. Är så roligt då det kommer folk och hälsar på.
Ante kom ner vid fem och åt middag med oss :) Sen gick han hem igen. Jag höll igång
killarna och la först Joel kvart i åtta och sen Leo åtta, med högljudda protester från Leo.

Och då Leo somnat blev det så tyst, så tyst i huset. Startade datorn och innan kvällen är
slut så ska jag glo lite på tv och sen duscha.





Kommentarer
Postat av: mikaela

Då har jag bestämt mig för att köpa en sån till helgen och prova ;)



Alltid så kul att se bilder på Leo och Joel!

2010-12-06 @ 19:09:12
URL: http://marspinglan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0