15-18 juli

Torsdag

Jag, Leo och Peter vi var hela dagen på folkrace idag. Farmor U-B var barn
vakt åt Joel. Vi kom hem till middagen. Tog det lugnt tills Leo skulle lägga sig.
La honom så han somnade halv elva. Efter han somnat la vi Joel. När båda
sov spelade vi Sequens och efter det blev de sängen.





Fredag

Leos födelsedag :D




Vaknade upp av Leos ljuva toner halv åtta. Låg och myste en stund och sen
steg vi upp. Fikade och sen fick Leo öppna paket :) Storkillen fyller hela 2 år.
Tänk vad tiden gått fort. I present fick han av mig en gräsklippare och av Peter
en motorsåg. Sen fick han även verktyg och en arbetshjälm av farmor och Mona.
Fick mycket mer saker också. Sen hade han fullt upp med att leka.



Efter killarna fått lunch for vi in och var på marknaden. For tillbaka in igen vid
fyra ca. Gjorde tårta och vid halv sex kom min mormor och morfar, Mickis och
Stefan och Nicke och åt tårta innan dom for hem. Leo fick blåsa ljus då också.
Efter tårta blev det grillning.



La Leo sen så han somnade innan nio. Var så trött efter en dag full av lek. När
han sov la vi sen Joel så han fick somna. Sen for jag, Peter och Mona ut och
raggade. Kom hem runt tolv och då la vi oss.


Lördag

Vi steg upp idag igen vid halv åtta. Fikade och klädde oss. Mamma och pappa kom
till oss vid elva. Leo fick mer presenter då. Och Joel fick sitt nya babygym som jag
har väntat länge på. Mamma fick fara och ta ut det så fort det kommit. Efter dom
åkt in på marknaden gav vi killarna mat och sen for vi dit vi med.



Byxorna fick vi pengar av Leos farfar så vi kunde köpa dom till Leo från farfar då.
Köpte då även t-shirten för pengarna som blev över :)

Var sen och gick på marknaden tills den slutade nästan. Ante följde med oss för
han skulle sen vara kvar där nere med kompisar. Efter middagen skulle Peter
fara och skjutsa sin pappa så då tog han Ante med sig och skjutsade han med.

När han kom tillbaka tog vi det lugnt en stund. mellan nio tio tiden packade vi ihop
och for. Pga en människa som inte kan uppföra sig som en vuxen. Gick mig på
nerverna så jag packade med mig ungarna och Peter och så for vi. Hade tur att Peter
höll med mig helt och hållet. Även fler i min närhet höll med mig. Satt och raggade
runt och kikade på folk innan vi for hem. Kom hem ett.

Leo hade jag sovit ner i Åsele så han bar vi bara in och la i sin egen säng. Joel hade
somnat i bilen så han bar vi in och la i sängen han med :) La oss sen också.


Söndag

Vi steg upp kl nio. Killarna hade tagit sovmorgon. Skönt. Vi fikade och sen började vi
göra oss iordning för att gå upp till mamma. På den tid vi gjorde oss iordning hann
pappa och Anna komma ner en stund. Och så gick dom hem. Sen kom Anna ner igen
för hon tyckte vi var så sega. Hon följde med oss upp då vi var klara.

Blev sen där uppe. Peter, pappa och Leo for ut och klippte gräsmattan. Leo fick sen
komma in medans dom for ner till oss. Precis då dom klippt klart började det att regna
och åska för fullt. Efter kl två gick Peter och sov ner Leo. Jag sov ner Joel. När båda
sov sa vi hejdå och for sen mot Åsele.

När vi kom fram till Åsele följdes jag och Eva och handlade sockar. Helt klart marknadens
höjdpunkt, att handla sockar :) Medans vi gjorde det hjälkte Peter och Ante till att plocka
bort vid ståndet. När jag och Eva kom upp igen hade mormor och morfar åkt.

Vi gick sen och kollade runt och så tills kl närmade sig sex. Gick då mot scenen och
kollade där på The refreshments. Var kul och bra :) Efter vi sett dom gick vi och åt.
Efter maten for vi ut till U-B och hämtade Leos rutschbana som vi glömde igår. Sen for
vi hemåt. Lämnade av Eva och sen hämtade vi killarna och lämnade Ante.

Väl hemma igen la vi killarna och sen plockade vi och hängde tvätt. Sen har vi bara tagit
det lugnt och slappat :) Ska väl ta och lägga oss nu.

Lite mer blandade bilder från helgen.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0