25 juni

Fredag, Midsommarafton

Vi steg upp i morse och Peter och Leo fikade. Jag drack bara te. Hade så
himla ont i halsen. Tog det lugnt en stund och sen for Peter lite efter elva
bara. Halv tolv la jag Leo så han skulle få vila sig. Halv två gav jag Joel mat
och vid två kom Eva och Nicke ner. Vi följdes sen upp på Restaurang Prima.

Ny restaurangen som öppnat där förskolan var. Där hölls det midsommar
firande med dans kring midsommarstång. Och sen bjöds det även på fika.
Sen när Eva och Nicke skulle åka hem tog jag snålskjuts av dom hem. Var
meningen att jag skulle äta midsommarbuffe med mamma och co men orkade
inte vara med på den.

Vi hade en vanlig kväll hemma tills Eva kom upp och förgyllde den för oss.
Allt var frid och fröjd tills det började åska. Och medans det åska kom det
världens regnskur följt av ett himla blåsoväder. Jag fick skynda mig ut och
rädda allt som höll på blåsa bort. Och det var soptunnan, Leos leksaker och
vårat ute tält gick sönder. När jag kom in igen var jag dyngsur. Och ändå
hade jag haft regnjacka på mig.

Väl inne värmde jag mat som Eva haft med sig. Leo hade ätit middag tidigare
men hjälpte mig att äta mitt med :) Efter jag ätit blev jag så sugen på att göra
jordgubbspaj. Och så blev det också.

När Leo var lagd kl åtta satte vi oss och fikade paj :) Nicke hade också kommit
upp. Han ville också ha :) När han hade fikat med oss for han hem igen. Vi
satte oss och såg på Prinsessan och Grodan. Medans vi såg den gav jag Joel
mat och la han. När vi sett filmen, som faktiskt var bra, for Eva hem.

När hon åkt satte jag mig här. Ska nu ta och stänga ner och se lite film. Vänta
på att Peter ska komma hem. Han fick fara till Lycksele halv tio ca. Så än är han
inte hemma. Men snart :)

Blev inga midsommarkort men gårdagens kort funka nog lika bra :)



Glad midsommar till er alla :D

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej du & tack för ditt gulliga sms! Jag är superdålig på sms, jag glömmer ofta bort att svara när jag läser så de flesta får

väldigt sena svar :)



Ja, vill du inte använda dem själv så tar jag dem förstås gärna, det är ju supersnällt av dig! Jag vet inte riktigt när jag kommer hem, men när jag är hemma i framtiden så får du komma förbi på en kaffe :)



Ha en riktigt bra midsommar på er alla & krama pojkarna bus från jäntorna Högdahls!

2010-06-26 @ 23:55:06
URL: http://www.johannagronlund.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0