10-12 mars

Onsdag

Packade väskan och for hemifrån kl nio. Lämnade först Leo uppe hos mamma. Sen
begav vi oss till Lycksele. Hade fått en tid där elva för att mitt blodtryck är för högt.
Väl framme där gjorde vi en ctg-kurva och ett ultraljud. Pratade sen med läkaren och
fick sen ett rum.

Resten av dagen gjorde vi inget alls. Bara låg och titta i taket typ. Sen på kvällen blev
det ett till ctg och sen kolla dom blodtrycket. La oss efter elva.


Torsdag

Hände lika mycket som på onsdagen. Eller ännu mindre faktiskt. Det gjordes inget
ctg. Utan dom kollade bara blodtrycket två gånger. Fick vara kvar en natt till. La oss
samma tid sok på onsdagen.


Fredag

Steg upp och fikade efter åtta. Sen medans vi fikade kom dom och letade oss. Jag gick
tillbaka till rummet och hörde vad dom hade att säga. Då tycker dom att mitt blodtryck
har blivit så bra att dom skickar hem mig. Men inte så konstigt att det sjunkit. Är ju för
att man bara har legat ner.

Så när dom gick kom Peter. Sa till han att nu packar vi och far hem. Gjorde det och så
for vi bara utan att säga till. Kände mig så himla besviken. För jag vet att när jag kommer
hem så stiger blodtrycket igen. Då blir det att hålla på med Leo och hemma i huset. Som
att man kan sitta ner och vila bort hela dagen då. Nej.

När vi väl kommit hem så kändes det mycket bättre när man fick krama om Leo. Hade
saknat honom så mycket. Hade han vaken så han fick lunch och sen la vi honom att sova
kl tolv. När han var lagd gick jag ut och hjälpte Peter lite ute. Sen gick jag in och la mig
runt ett en stund. Sov en timme. Sen kom Peter in och tog upp Leo.

For då en sväng på maries och handlade lite krubb. Sen hem och inväntade middagstid.
Leo fick äta lite mat först och sen åt han med oss. Fick bli kyckling och pommes. Var så
himla gott. Efter maten inväntade jag Eva. Och när hon kom gick vi ut och gick en sväng.
Kom in igen för en stund sedan.

Peter har nyss lagt Leo så nu ska vi bara invänta Lets Dance. Och efter det får det bli
sängen. Så man orkar med morgondagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0