15 oktober

Fredag

Fick sovmorgon idag :) Joel vaknade kl åtta och var så himla glad och snäll. Gick
ner i källaren och gjorde upp eld i pannan medans han låg kvar i sängen och
kvittrade. Sen upp och gjorde mat till honom. Hämtade Leo som vaknade närmare
halv nio. Satte han i soffan och gav sen Joel mat. Gjorde sen fika till Leo och
efter en stund kom Peter hem igen. Hade varit ner och hämtat pappa på samhälle.

Startade dator och satte mig vid den en stund. Fikade sen och efter det blev det
en stund till vid dator. Närmare halv tolv så klädde vi killarna och så tog Peter med
sig Leo på samhälle. Skulle hjälpa morfar. Jag och Joel stannade hemma. Gav han
mat och la honom sen.

Peter och Leo kom hem efter ett och då gjorde vi oss lunch. Sen var det meningen att
Leo skulle sova men han blev klarvaken då Anna och Ante kom förbi en stund. Efter
dom åkt hem och Peter följt med sin pappa upp till Saxnäs runt 3 tiden så provade
jag och se om Leo somnade. Och det gjorde han.

Medans han sov gjorde jag köttfärssås och förberedde sen för middagen. Joel han
kröp omkring och lekte han. När sen Hasse och Peter kom ner igen från Saxnäs
så åt vi alla middag. Sen for Hasse hemåt. Ante kom ner och sen städade vi undan.
Jag dammsög som snabbast medans Peter var ut en sväng. Kände mig så duktig att
jag till och med torkade golven som snabbast. Ante höll ju koll på killarna så.

När jag var klar med det och Peter hade kommit in så gick jag och Ante ut och kastade
in veden från släpvagnen. När vi kom in hade Eva hunnit komma. Ante kopplade in
spelet och sen hade vi en spelkväll. La Leo och Joel också. La Joel först. Lina kom också
förbi en snabbis med paket som hon hade hämtat idag.

Men när jag öppnade paketet och skulle kolla min snöbollslykta som jag beställt så
var det fel saker till den och så var den trasig. Paketet till den var också tejpat jätte
mycket. Såg ut som dom med flit skickat en trasig. Ska ringa dit i morgon och klaga.

Eva och Ante for sen hem vid elva. Jag satte mig här och nu ska vi nog ta och lägga oss.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0