16-17 oktober

Lördag

Denna dag for vi till min mormor och morfar och var där hela dagen. Peter och Ante
hjälpte morfar och Nicke med att he spån upp i taket. Jag och Eva roade oss då med
pojkarna och Anna var hos mormor.

Vid ett hade Eva varit duktig och gjort lunch. Blev hennes supergoda kycklinggryta.
Medans vi alla satt och åt roade sig Anna och Leo vid tvn. Dom hade redan ätit. Joel
han låg och sov. Efter lunchen for jag, Eva och killarna ner på samhälle. Gjorde
några ärenden och hade ingen brådska.

När vi var tillbaka vid halv sex så hade mormor gjort palt. Åhh vad gott det var.
Mätt och belåten så tog jag med mig killarna och Anna och for hem. Peter och Ante
var kvar tills allt var bortgjort. Jag skjutsade hem Anna till mamma och sen for jag
hem. Gick in och fixade eld i pannan innan jag tog in killarna. Hann bara vara hemma
en stund så kom Peter hem.

Lite senare så kom Eva upp hit och så kom Ante ner. La killarna och sen satte vi oss
och spelade Halo Reach. Ante och eva for hem vid elva. Vi satt uppe en stund till innan
vi gick och la oss.


Söndag

På morgonen vaknade jag av att jag inte hade någon röst. Peter tog då hand om
killarna så jag fick vila mig lite. Somnade nog om en stund med. Han är ju helt underbar
min man. Fick sen lite te av honom och då blev det lite bättre. Gjorde oss sen iordning
och for till Åsele. Hämtade där mer ved och fick middag.

Efter middagen for vi hem. Sen väl hemma la vi först Joel. Gav honom mat och myste ner
han i sängen. Fixade sen Leo. Tvättade honom och så tvättade vi hans ögon. Är lite lur
på om han fått ögoninflammation. Ga han en alvedon också för feber hade han med och
så lite nässpray. Sen lite fika till han och sen sängen.

När alla ungarna var lagda satte vi oss och såg lite serier vi hade spelat in. Tog en paus
sen och så dushade vi. Glodde lite mer på tv innan vi la oss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0