2-3 oktober

Lördag

Steg vi upp, klädde oss och fikade. Klädde sen på oss ytterkläder och for sen upp med
varsin bil till pappa, Ante och Anna. Pappa och Anna åkte med Peter och Ante med mig.
Sen for vi upp till Sagatun och var där till två ca. Pappa, Ante och Peter drog elkablar
inne i stugan. Jag, Anna och killarna tog det lugnt medans :)

Sen då vi var klara blev det en sväng ner på samhälle. Jag gick in och handlade lite och
sen for vi hem. När vi kom hem fixade vi lite ute innan vi gick in och gjorde oss middag.
Och sen efter middagen for vi till mormor och morfar en liten stund. Fick där äppelpaj :)
När vi kom hem igen la vi killarna och sen spelade vi med Ante. Efter det sängen :)

Lägger in ett GRATTIS till Ulla-Britt som fyllde år på lördagen också :D




Söndag

Klev upp och det första jag började med innan jag fika var att baka sockerkaka.
Fikade sen och klädde sig efter det. Leo och Joel fick fika först såklart :) Peter gick
sen ner och började göra iordning för att ta bort gamla pannan nere i källaren.
Vid elva började styrkorna komma.

Morfar och Nicke kom först. Sen kom Jonte, Tobbe, U-B, Martin, Mona och sist men
inte minst pappa, Ante och Anna. Sen började dom. Nya pannan var nere i källaren
kring ett. Så gick fort och smidigt. Så när den var nere och på plats blev det fika.
Efter fikat for Tobbe och Jonte. Efter dom for sen Nicke och morfar.

Martin, pappa och Ante var kvar och hjälptes åt att tömma oljetanken. Trodde den
var tom men ack vad vi bedrog oss. Fick ihop över 400 liter diesel innan den var tömd.
Så när den sen var tömd gick pappa och Ante hem. Peter och Martin började skära
sönder den då.

Under tiden allt arbete med panna och oljetank pågick så tog vi kvinnor hand om
Anna, Leo och Joel. Gick jätte bra. Stina kom hit också och var här då hon hade slutat.
Vid två tror jag det var försökte jag få Leo att somna. Mona, U-B, Stina, Anna och Joel
tog vagnen och gick ut och gick en sväng.

Åter till arbetet. När Martin och Peter skärt sönder oljetanken och fått ut det så for vi
alla ner på samhälle och åt middag på Quinto. Efter maten for vi hem och resten med.
Väl hemma la vi ungarna vid åtta och sen började vi att städa. Tur det går fort då man
är två. När vi hade städat for Peter ner igen på samhälle med en sak och när han kom
tillbaka kom Ante ner och var här medans vi for upp till mamma och duschade.

Det man ska göra nu är väl att gå och lägga sig :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0