20 oktober

Onsdag

Hade en lugn och fridfull morgon. Morfar kom och hämtade Peter runt elva.
Och medans Peter var där hann jag ge killarna mat och fixa bilen och sätta
in dom där. Kl var runt två då Peter kom och precis då var jag klar för att åka.
Så vi satte oss i bilen och for ner på samhälle.

Nere på samhälle blev det pantning av burkar och handling på ica. Köpte bla
ett par nya vinterskor till Leo och en extra snutte till Joel. For sen och hämtade
ut pappas däck till renaulten. Efter det for vi ner till pappa Hasse som då var
vid hängbron. Höll på göra nå jobb där. Peter hjälpte honom och sen när han
var klar for vi på pk:s och så köpte jag kakor för kvällen.

När vi kom hem gjorde vi middag och efter den väntade jag på att mamma,
Ante och Anna skulle komma. Jag och mamma for på föreningshuset och Ante
och Anna stannade uppe med Peter och killarna.

När jag och mamma kom ner på föreningshuset började vi fixa iordning fika.
Sen kom Sofia och ställde upp för Alpnaering. Hade med sig mycket gott.
Sen väntade vi på gästerna. Kom gjorde då mormor och morfar, Eva, Stina
och Kristina. Blev väldigt besviken på alla jag bjudit och så kom ingen. Fy.
Blir nog inge mer inbjudningar från mig.

Men som tur var hade vi då trevligt. Åt gott av det Sofia hade gjort. Helt
underbara kryddor. Jag och mamma köpte 4 st olika så vi kunde dela på dom.
Kom sen hem runt nio. Kikade lite på dator och sen gick vi och la oss och såg
film. Bra avslutning på kvällen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0