22-24 oktober

Fredag

Tog det bara lugn på morgonen. Kunde knappt prata så det fick bli lugn morgon. Peter
var hemma hela förmiddagen också. Runt tolv ca kom Ante ner och skulle fortsätta måla.
Medans han målade gav vi killarna mat och la dom. När Ante var klar kom han upp och
kollade Joel. Joel hann vakna han. Ante stannade sen här medans jag skjutsade ner
Peter på samhälle så han kunde jobba. Var första bil.

När jag sen kom hem igen var kl runt tre. Gick upp och hämtade Leo halv fyra. Ante
gick sen hem en stund. Medans han då var hemma började jag göra middag. Sen kom
han ner igen och åt med oss. Efter maten gick han ner och skulle måla det sista och
jag ställde bort. Eva kom sen upp och då gick jag ner och började måla sängborden.

Jag och Ante var klara ganska samtidigt. Gick upp och då fick jag hjälp att kurera och
lägga killarna. Då dom var lagd satte vi oss och spelade. Eva for sen hem igen efter
nio ca. Jag och Ante spelade lite till. Sen blev jag less och satte mig vid datorn.  Ante
fortsatte spela. Peter kom sen hem runt elva. Och då Ante gått hem la vi oss.


Lördag

Vi steg upp och tog det lugnt en liten stund. Peter for ner och jobba vid nio. Pappa kom
sen ner vid elva. Kollade vad han skulle göra i köket och så kollade han hur nya toaletten
såg ut. Sen satte han sig ner i soffan och såg på formel ett en stund. Leo gick sen runt
under dagen och lät som en sån bil. Efter en stund gick pappa hem och hämtade grejer. 

När han kom ner igen gjorde han först lampan i köket. När den var klar gjorde jag mat
till killarna. Pappa gav sig på toaletten. Ante kom ner och hjälpte han med den. När jag
sen gett killarna mat la jag dom. Tog mig sen lite lunch medans dom höll på med toaletten.
Hade sen vattnet avstängt under dagen.

Vid två ca gick dom hem en stund. Och när dom kom ner igen hade båda killarna vaknat.
Och när dom kom ner så hade dom med sig Anna och så kom Karin och Veronica. Var
jätte kul att träffa Veronica. Var väldigt länge sen. Men vi pratade och hon lekte med
barnen. Medans gjorde pappa och Ante toaletten klar. Och så himla bra det blev. Nu står
det inte och spolar vatten 24/7. Blev väldigt tyst också :)

När dom var klara for först Karin och Veronica hem. Sen gick dom också hem. Efter en
först Lina förbi och sen kom Peter. Stod och surrade och sen for Lina igen :) Gjorde oss
middag och precis då vi ätit klart fick Peter en körning och gatt fara på samhälle igen.
Kom hem igen vid nio. Då hade jag lagt killarna. Gick ner och så målade jag andra varvet
på sängborden och Peter började måla lådorna. Då vi var klara var det bara sängen som
gällde för oss.

Måste ju skriva GRATTIS till Jonathan som fyllde år också på lördagen. Blev aldrig så att
vi for ner och grattade dig men var så förkylda jag, Leo och Joel. Hoppas ändå du fick en
bra dag. Kramar i massor från oss.


Söndag

Vi steg upp och tog det bara riktigt superlugnt. Peter gick ut vid halv tolv först. Han har än
inte blivit förkyld. Så han gick ut och körde in ved i förrådet. När han kom in gav vi killarna
mat. Sen la vi Leo. Joel fick vara vaken en stund till. När vi ätit gav jag Joel lite välling och
sen slocknade han med. La mig då i soffan och lugnade ner mig ett tag. Peter hade gått
ut igen. Skulle laga släpvagnen. Pappa och Ante hade kommit ner dom med.

Vid halv tre kom Peter in igen. Klädde bara om och så for han och skulle jobba. Efter tre
vaknade Joel. Han fick ligga i sängen och kvittra medans jag sprang ner som snällast och
hängde tvätten. Ante kom ner medans jag var i källaren och  tog upp Joel. Leo hämtade
jag upp halv fyra. Sen satt vi bara i soffan och kikade på tv. Joel hoppade i hoppgungan
en stund. Ante gick sen hem vid fem. Jag gjorde mat till killarna och gav dom.

Sen en lugn kväll. La Joel kl åtta. Leo ville inte sova utan ville vänta på pappa. Peter kom
vid nio. Fick då lägga Leo. Då han var lagd gjorde jag äppelkaka. Då den var klar gick vi
ner och målade lite till. Sen upp och så tog vi bort disken. Hade väntat på att diskmaskin
skulle bli klar. Har rengjort den. Sen duschade vi och sen la vi oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0