28-31 oktober

Torsdag

Vi klädde oss och fikade som vanligt. For sen ner och så lämnade vi Leo hos
dagmamma. For sen ner på taxi en stund. Vid elva for vi till Lina. Hon hade lunch
då vi kom dit. Hon for sen igen vid tolv. Vi var kvar där en stund. Peter for och
köpte lunch till oss. När vi ätit packade vi in oss i bilen och raggade runt en stund.
For och gjorde något ärende också.

Vid två for Peter och lämnade mig på sjukan. Hade tid två men fick komma in kvart
i tre först. Kom in till läkaren och så kollade hon mig. Japp såklart hade man fått
bihåleinflammation. Hon skrev ut recept och sen var man klar. Peter kom och hämtade
mig. For och köpte medicinen och sen var jag in och handlade. När jag var klar for vi
hemåt. Gjorde oss middag och sen gick jag upp till mamma med Leo. Hon klippte
honom. Sen hem igen. Ante och Anna följde med då och mamma for på möte.

När vi kom hem for peter. Skulle iväg och köra lastbil åt Dan. Hade det lugnt på
kvällen. Jag och Ante satt och spelade Wii. Killartna hade vi lagt vid åtta och mamma
kom och hämtade Anna då hon var klar. Ante gick hem vid elva. Peter kom hem vid
halv tre ca.



Fredag

Steg upp lite tidigare idag och gjorde oss iordning och for på samhälle. For på Folkan
och där tog Leo skolkort. Blev även att vi tog kort på Leo och Joel tillsammans. For sen
så vi var hemma till lunch. Gav killarna mat och la dom vid ett tiden. När killarna hade
vaknat satte jag mig och skulle fixa pumpan. Ante och Anna var också här nere.

Blev en snygg pumpa. Tände ljus i den och ställde ut den. Närmare fem höll vi på med
middagen. Fick bli potatisgratäng, kotletter och rödvinsås. Hur gott som helst. Efter
middan kom Eva och Greger upp. Jag gick ner i källaren som snällast och målade på
lådorna till sängborden. När jag kom upp igen gjorde vi iordning killarna.

Under kvällen kom det också spöken och tiggde om godis :) Såklart hade jag köpt hem åt
dom som kom och skrämdes :) Kom tre grupper. Vi satt sen och spelade tv spel. Vid elva
for Eva och Greger hem. Ante gick hem också. Sen lugn kväll :)








Leos halloween pyssel som han gjorde hos dagmamma. Det är en spindel :)

Lördag

Hade en lugn och fridfull dag. Gjorde inga större ansträngningar. Peter var ute och
höll på med bilen efter vi hade ätit lunch. Vid tre tog vi bil och släp och åkte till Åsele
och hämtade ved. Gav killarna mat där och sen for vi hem igen. Var ingen hemma där.
Var hemma efter åtta.

Väl hemma la vi killarna och sen gjorde vi oss fika. Peter gick sen ut och fortsatte
med Evas bil en stund. La oss vid tolv ca.

Fick även veta att denna kväll så brann min morbrors hus ner. Känns tragiskt och riktigt
tråkigt. Som tur var blev ingen skadad. Känner med alla som är inblandade. Hade jag bott
närmare hade jag tröstat och varit där hos dom. Tänker på er..


Söndag

Vaknade upp kl nio idag. Peter hade klivit upp åtta. Trodde vi. Hade glömt att ställa om
klockorna. Men det är sånt som händer. Tog det lugnt på morgonen. ändå. Klädde oss
och fikade. For sen upp till mamma så Leo fick göra bus eller godis. Tog med oss Ante
och for på samhälle sen. Väl nere där så hämtade Peter en lastbil och sen drog vi till Åsele.

Väl framme där gick vi in med killarna och sen ut och kastade ved upp i latsbilsvagnen.
Närmare halv tre for vi till Hälla och hämtade mer ved där. Barnen stanna med Farmor.
Hon var ute och gick med dom då vi for. När vi kom tillbaka böev det middag och efter
den for vi hem. Var hemma vid halv åtta. Gick in och gjorde iordning killarna. Peter gick
ut och fortsatte med Evas bil.

La Joel lite efter åtta och sen la Ante Leo halv nio. Satte oss sen och spelade Wii. Vid
halv tio kom Peter in. Var då klar med bilen och Eva hade redan åkt med den. Han gick
ut igen, tippade av veden och sen for han och Ante på samhälle. Kom precis hem igen nu.
Ska fika lite och kanske spela lite mer innan det får bli duschen och sen sängen.









Kommentarer
Postat av: mikaela

Übergulliga dräkter på gullpojkarna!

2010-11-01 @ 11:48:44
URL: http://marspinglan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0