4 oktober

Måndag

Dagen började idag med att rörmockaren kom hit. Skulle montera rören till nya
pannan. Gick jätte bra. Runt halv ett var han klar. Peter var hemma ett tag men
for och jobba efter elva. När det sen var klart nere i källaren då klädde jag killarna
och for. Pappa var kvar nere hos oss tills rörmockaren hade plockat ihop och åkt.

Jag for till Anna i Svannäs på mammaträff. Var där en stund. For sen ner på samhälle
och tankade innan vi for hem igen. Då vi kom hem så gjorde vi inte speciellt mycket.
Gav Joel mat och sen fikade jag och Leo något lätt tills Peter kom hem. Då åt han och
Leo mer.

Närmare halv sju så kom mamma ner och hämtade mig. Sen for vi till Maria för att
ha syjunta. Eller det blev inte riktigt syjunta. Maria bjöd oss på tre rätters. Hon fyllde
50 i somras och nu bjöd hon oss på det :) Allt smakade helt underbart, så när man
åkte hem var man mätt och belåten.

Då vi sen kom hem hann jag knappt se Peter. Han klädde sig och gick upp till pappa.
Sen höll dom på fixa till rökröret till nypannan så det skulle passa. Kom sen ner då
kl var efter tio. Fixade till nere i källaren och sen proveldade dom. Funkade galant :)
Lyckliga och nöjda så gick pappa hem och vi gick sen och la oss ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0