3-4 september

Fredag

Idag var Peter hemma han med. Förkyld som vi andra. Tog det lugnt på morgonen och
fikade. Sen bestämde jag mig för att börja måla på ytterdörren och runt fönstret där.
Målade allt runt fönstret och runt dörren. Sen for jag och Ante ner på samhälle och
handlade och gjorde några fler ärenden.

När jag kom hem igen varvade vi ner en stund. Målade sen ett varv till efter vi ätit middag.
Efter jag sen målat klart for vi upp till Els-Margreth och grattade henne. Hon fyllde hela
92 år i tisdags. Glömde helt bort att gratta Elin på min blogg som också fyllde år men hon
blev 17 år. Ett år kvar till körkortet ;)

Så när vi kom till Els-Margreth blev vi bjudna på fika. Pratade och hade det riktigt
trevligt. Tror vi for hem vid halv åtta. Innan vi skulle lägga killarna så badade Peter
dom och jag gick runt och bytte lakan i bådas sängar. När killarna var lagda bytte jag
i våran säng. Sen duschade vi och la oss.






Lördag

Vi steg upp runt åtta idag. Fikade och hade en lugn morgon. Jag och Joel satte oss sen
kl tio och spelade melodikrysset. Peter och Leo klädde sig riktigt och gick ut en stund.
Runt elva gick jag ut och började måla själva ytterdörren. Sen då jag var klar hade Peter
satt ut pojkarna i bilen så då for vi till Åsele.

Nere i Åsele hade vi lugn stund innan middagen. Det bjöds på supergod portergryta och
klyftpotatis. Mmmmmm så gott det var. Till efterrätt blev det lika god kladdkaka m glass.
Medans vi åt efterrätten såg vi på film och då den var slut klädde vi på oss och sen for vi
hem igen. Väl hemma blev det till att byta på killarna och lägga dom.

Nu ska man ta och mysa ner sig i antingen soffan eller sängen och se på film :)




Och så några fina bilder som jag tog över Volgsjön på vägen hem!!




Här uppe har man ju inga palmer i solnedgången utan vi får nöja oss med tallar ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0