13-14 april

Onsdag

Vi steg upp som vanligt och gjorde oss iordnig och så for jag och killarna
först. Peter for bara en stund efter oss. Skulle ringa ett samtal först. Och
efter det samtalet fick vi veta att både Leo och Joel får börja på dagiset
Norrskenet i Malgovik. Superbra :) Så när jag lämnat pojkarna for jag hem.

När jag kom hem så började jag städa. Både dammsög och plockade bort
saker. Torkade även golven. När jag var klar for jag upp till mamma och
var där en stund. For sen ner på samhälle till två och hämtade killarna.
Ante följde med mig för vi for bort med insamlingen innan vi for ner. När vi
kom hem så hade vi Lina bakom oss. Hon stannade tvärt så vi kunde surra lite.

När vi gått in så tog vi det bara lugnt. Vid fem började jag göra pannkakor.
Peter kom hem då vi hade börjat äta. När vi ätit gick jag upp till mamma.
Hämtade gardiner som hon sytt upp till Joels rum. Dom var så himla långa. 
Tackade och så gick jag ner till mig igen. Ante följde också med. För Peter
hade med sig SaEvents bil och släp och så for vi upp till Saxnäs med skotrar.

Vi var hemma vid nio och då la vi Joel. Eldade också så man kunde duscha.
Peter gick upp och la Leo vid tio. Han ville inte somna riktigt så Peter kom ner
vid elva ca och då gick vi och duschade. Sen blev det sängen.








Torsdag


Peter klev upp och for vid halv sju ca. Jag klev upp halv åtta. Fixade fika och
gav först Joel. Leo kom ner efter en stund. Så då Joel var klädd och klar så
fikade jag och Leo. Ante kom ner och medans jag gick ut med Joel fixade Ante
Leo. Jag startade bilen och då Ante kom med Leo så ville han inte åka med mig.
Så han fick åka med Ante då som han ville.

Vi for ner och lämnade killarna. Sen for jag upp till mamma en stund. Lånade
datorn av henne. Surrade en stund sen och innan jag for hem gick jag ner
till Els-Margret. Skulle handla åt henne då jag for ner igen. Sen hem och så vek
jag 3 omgångar tvätt. Åt lite sen och så for jag upp och hämtade Ante och sen
for vi ner på samhälle. For på second hand med lite saker och kikade där och
sen for vi och handlade allt till Els-Margret. När vi var färdig så hämtade Ante
killarna och jag for på apoteket.

Innan vi for hem köpte Ante mjukglass som vi delade med killarna :) Sen for
vi upp till mamma. Jag gick ner med sakerna till Els-Margret och Ante gick in
med killarna till mamma. Då jag kom upp dit försökte vi med att ta kort på
Anna, Leo och Joel. Fick något fint. Peter kom dit upp han med. Blev också
middag där innan vi for hem. När vi kom hem började vi med att kratta gården.
Gick jättebra. Leo lekte och Joel fick sitta i bilen och lyssna på radio.

Ante och Anna kom också ner så Leo och Anna lekte och Ante hjälpte oss.
Vid sju gick jag in med Joel. Peter och Ante fixade lite till ute. dom kom in vid
halv åtta ca. Vi la Joel kl åtta och sen for Peter och skulle hjälpa Niklas med
nätet till fiskodlingen. Ska snart ta och lägga Leo också och sen softa i soffan
en stund :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0