15-17 april

Fredag

Tog vi det lugnt på morgonen. Steg upp halv åtta och så fikade vi och klädde oss.
Packade sedan in oss i bilen och for till Lycksele. Handlade lite på dollar, for och
åt, handlade lite på jysk, hälsade på Alex och sen for vi tillbaka till Villis. När vi
kom dit så släppte Peter av mig på ica så jag kunde handla mat.

När jag var färdig kom Jonte och hämtade mig. Peter hade ringt och berättat för
mig att bilen gått sönder. Fläktremen hade gått sönder. Så Jonte skjutsade hem
oss. Väl hemma blev det middag. Blev sen middag men de funka. Jag gick sen upp
till mamma och lånade datorn. Våran e ju knäpp. Då jag kom hem så såg vi på
talang från början. Hade spelat in det. Leo somnade vid tio och vi la oss vid elva.


Lördag


Gjorde inget speciellt på morgonen. Jag lyssnade klart på boken och Peter glodde
på tv. Vid elva ca for Peter ut och skulle sätta ut gäddsaxar på göttisen. Pappa
följde med honom. Vid tolv gav jag Joel lunch och la honom. Peter kom hem en
stund och sen då han gick ut la jag mig en stund i sängen. Jag somnade där och
Leo somnade i soffan. Vi vaknade innan halv fem ca. Då var ngen Peter hemma.
Hade ingen aning om var han var men började med maten då jag väkt upp Leo
och hämtat Joel.

Halv sex kom Peter hem. Han fick då göra middag till killarna. Medans fixade jag
våran middag. Jag och Peter åt halv sju. Sen gick jag upp en snabbis till pappa och
lånade datorn. Då jag kom hem så sov Joel. Leo la vi sedan. Vi satte oss och kikade
på film och la oss sedan.


Söndag

Leo kom ner vid sju. Peter steg upp och startade tv till honom. Vet inte om han kom
tillbaka för jag somnade om. Då jag vaknade var kl ca halv nio. Underbar man man
har. Steg upp och så fikade jag. Sen gjorde vi inge speciellt alls.

Vid tolv gav vi Joel mat och la honom. Då han var lagd åt vi lunch och sen gick vi ut
och krattade gården en stund. Jag gick in halv tre ca. Peter och Leo for och kollade
gäddsaxarna. Kunde inte fara ut på sjön för det hade tinat så himla mycket sedan igår.
Så kollade från kanten.

Då dom kom hem igen så tog jag Leo och gick och la mig med honom i våran säng.
Peter var ute i vardagsrummet med Joel. Vi sov en timme ca. Steg då upp och så
gjorde vi oss middag. Efter den åkte vi ut en sväng. For till Djupdal och så lämnade
Leo present till farfar och Peter hämtade kåpvagnen. Sen ner på samhälle som snällast.
Då vi kom hem igen la vi Joel. Ska nu ta och lägga Leo så vi kan se på Fenomen som
vi har spelat in. Sen blir det duschen och sängen :)










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0