18-19 april

Måndag

Peter är ledig så vi tog det bara lugnt på morgonen. Sen vid tio ca så for vi på
en tur med bilen. For till Djupdal, samhälle, Laxbäcken och sen till Djupdal igen.
Efter vi varit där for vi hemåt. Stannade bara en stund vid göttisen. Peter skulle
kolla gallren där vattnet rinner ut i malgomaj. När vi gjort det for vi och kollade
vad mamma och co gjorde. Peter for hem nästan direkt med killarna. Jag stannade
en liten stund och lånade datorn.

När jag kom hem åt vi middag och sen vid halv sju så for jag och mamma på
syjuntan. Följde mamma hem då vi var klar på syjuntan. Lånade datorn en stund
till och sen gick jag hem. Peter hade lagt Joel. La Leo bara en stund efter jag kommit
hem. Satte oss en och såg på film innan vi gick och la oss.


Tisdag

Leo kom ner till oss kvart över fem. La honom mellan oss och så somnade vi om
till halv nio. Klev upp och så fikade vi. Sen kom Ante ner så han, Leo och Peter for
och kollade gäddsaxarna. När dom kom tillbaka gick Ante hem och vi packade ut oss
i bilen. For sen upp och så tvär hjälpte jag mamma. Sen upp till Djupdal och bytte
bil till taxin. När vi gjort det blev det även en sväng förbi hos mormor och morfar
och lämnade majblommor som mamma hade köpt till mormor. När allt det var gjort
så drog vi ner på sdamhälle. Träffade Lina och surrade en stund och efter det for vi
till Åsele.

Väl framme där blev det lunch till killarna. Sen fikade vi och så lämnade vi killarna
med deras farmor och så for vi till Lycksele. Gjorde ett besök på jysk och köpte ett
soffbord somm U-B skulle ha. Gjorde också svängen till dollar som vi for ner för. Sen
åkte vi tillbaka igen.

Hade gått jätte bra för U-B att ta hand om killarna. Dom hade inte ens märkt att vi
åkt. Och när vi kom tillbaka så byggde vi ihop soffbordet. Blev riktigt snyggt. Då det
var färdigt blev det middag. Blev även efterrätt. Vilade sedan ner maten och surrade
lite innan vi for hem runt halv åtta.

Var hemma igen vid nio. Tog in och så fixade jag och gav Joel välling. Medans hämtade
Peter Leo och bytte på honom. Gick upp och la båda samtidigt och dom somnade om
utan gnäll. Vi fixade sen lite i huset och ska nu ta och glo på film innan vi lägger oss också.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0