20-21 april

Onsdag

Tog vi det ganska så lugnt på morgonen. Vid elva ca så kom mamma och Anna ner.
Dom lekte med och hade hand om killarna medans jag och Peter gick ner i källaren
och målade stora rummet där nere. När vi hade målat nästan allt så gick jag upp.
Då höll dom på att äta lunch. Så jag tog mig lunch jag med och sen jag vi Joel. När
han var lagd klädde vi andra på oss och gick ut så Anna och Leo fick leka ute en stund.

Peter var kvar inne och åt lunch och tog det lugnt han :) När Ante kom tillbaka från
träningen så for mamma och Anna hem med honom. Vi väntade tills Joel vaknade och
for sen ner och hämtade ut paket på Maries, for och kollade gallren i göttisen och
så kollade Peter även gäddsaxarna.

Innan kl fem ca så gick jag och Leo upp till mamma. Peter och Joel kom en stund
efter oss. Jag lånade datorn som vanligt och Leo fick leka med Anna. När Peter och
Joel kom upp blev det middag. Mormor och morfar hann också vara upp med en ny
cykel till Anna. Så efter maten så gick Peter och Joel hem och jag, mamma, Anna
och Leo vi gick ut och så Anna fick prova sin nya cykel. Sen följde mamma och Anna
oss hem och sen gick dom hem igen. Eller Anna cyklade :)

Vi la Joel kl åtta och Leo somnade i våran säng efter nio. Vi duschade, såg film,
hängde tvätt  och gick sen och la oss efter tolv.



Torsdag

Peter steg upp med killarna vid åtta och gav dom fika. Jag klev upp efter nio då
mamma hade ringt. Undrade då om jag ville följa med henne ner och handla. Såklart
ville jag det då jag än inte har någon bil. Så jag fikade och klädde mig. Hann även
softa en stund innan jag gick upp till mamma. Åkte därifrån ner med Ante. Första stopp
blev Laxbäcken och lämna Anna där. Sedan vidare ner på samhälle. Handlade först på
ica, sen domus och sist pk:s. Sen for vi upp till mormor och morfar och åt våfflor där
innan vi for hem igen.

Väl hemma igen så hjälptes jag och Peter åt att packa bort alltihop. När vi gjort det så
vaknade både Leo och Joel. Peter klädde sig och for sen på jobbet. Jag ringde mamma
och bjöd in oss på middag. Så innan fem ca så kom Ante ner och följde oss upp. Barna
fick leka och jag lånade åter igen datorn. Ordnade bla en sak till pappa då. Sen vid halv
sex ca så var det mat. Blev bjudna på fläskfile och potatis. Gott gott. Ver sen där till halv
åtta ca. Då gick vi hem och snart ska jag ta och lägga Joel. Sen blir det lite tv innan Leo
ska i säng. Då han sover så blir det softa i soffan för mig själv :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0