22-24 april

Fredag

Vi steg upp och tog det ganska lugnt på morgonen. Peter for sen ner på samhälle och
skulle jobba. Vid tolv ca så gav jag killarna mat. Medans så kom Katarina och Torbjörn
förbi och surrade lite. Gick upp och la Joel medans dom var här. Då Leo och jag ätit
färdigt så vilade vi en liten stund. Gick sen ut vid halv två ca. Jag tog fram vagnen från
garaget och fixade iordning den. Leo lekte i sandlådan. Då Joel vaknade klädde jag på
honom och så fick han sitta i vagnen. Anna kom sen ner och lekte med Leo.

Medans ungarna lekte och Joel satt i vagnen så började jag kratta det sista. Medans
jag krattade så försvann Anna. Ringde hem och då hade hon gått hem. Phu, blev lite
orolig där. Frågade om Ante ville komma ner och hjälpa mig lite med krattningen. Han
kom ner och när vi hjälptes åt så gick det jättefort att kratta. Då vi var färdig så kom
Peter hem. Och med sig hem hade han min bil :) Hade lagat den då han inte hade nå
att göra med taxin. Vi gick in allihopa och så gjorde jag middag. Ante åt här som tack
för att han hjälpte mig att kratta. Hade gjort hans favvo mat :)

Då vi ätit så gick Ante hem och vi tog det lugnt en stund. Sen kom Katarina, Moa och
Frida hit en stund. Då dom gått hem så la vi Joel. Och sen for Peter och Ante ner på
samhälle. Ante skullle ta hem opeln och Peter ta taxin. Då Peter kom hem igen så
försökte vi få Leo att somna. Han somnade till slut hos Peter i soffan. Då han sov så
kollade vi på tv. Duschade och hängde sen tvätt och la oss efter det :)


Lördag

Vi steg upp runt halv nio. Fikade och tog de bara lugnt. Vid elva kom Lina hit. Hon hade
med sig göttefika. Vi fikade och surrade. Frågade sen om hon ville vara barnvakt en stund.
Såklart ville hon det och medans hon kollade ungarna så gick vi ner i källaren och städa
undan alla saker. Nu är det ju färdigspacklat och målat. Så vi plockade ihop saker, bar ut
saker och plockade ihop saker som ska på second hand. Då vi var färdiga så for Lina.

Då hon åkt så blev det lunch till killarna och oss. Då vi ätit så la vi Joel och sen klädde vi
oss och gick ut. Medans Joel sov så städade vi lite mer ute på gården. När vi kom in igen
så fixade Peter en eld i pannan så vi skulle få varmvatten. Hade eldat gräs ute så luktade
hemskt. Lina kom förbi igen då vi hade gått in. Var sen här en stund.

Jag duschade först och sen duschade Peter. Sen hade jag beslutsångets över vad jag
skulle ha för kläder på påskmiddagen hos mormor och morfar. Blev till slut en klänning.
Då vi var färdiga och skulle åka så for Lina med. Då vi kom ner till Laxbäcken så fick
killarna äta först. Sen då alla hade kommit så åt vi alla andra. Maten var god och trevligt
hade vi. Efter maten så kom Ulla-Britt och Martin upp. Satte oss då till bords igen och så
serverades det efterrätt. När efterrätten var slut så surrades det lite till innan alla började
fara hem.

Då vi skulle fara så följde Ante med mig hem, Peter for och jobba och mamma och pappa
for på samhälle för att tanka. Då vi kom hem så bytte jag på killarna. Dom fick sen vara
igång en stund till. La Joel närmare nio. Leo somnade då Peter kom hem. Hade sen det
lugnt resten av kvällen.












Söndag

Vi steg upp kl nio. Joel var vaken men Leo fick vi väcka. Peter gav sen killarna fika,
jag satt som snällast vid dator och sen gjorde jag iordning fika väskan. Peter for halv
elva. Ante kom ner en stund efter. Då hade jag precis gett Joel välling så vi packade
bara ut oss i bilen och for upp till mamma och pappa. Då dom var klara så for vi upp
mot Stekkenjokk. Väl uppe där ikring så for vi först och bara kikade oss omkring och
sen for vi och fikade på ett bra ställe.

När vi fikat klart vid två så for vi ner till Stalon och svängde där upp mot Dikanäs. For
och hälsade på Maria B m familj som var uppe i stugan sin. Kikade hur det såg ut där
och så fick vi fika innan vi fortsatte hemåt. Var hemma vid huset vid sextiden. Packade
in oss och så gav jag killarna middag. Själv väntade jag på Peter. Han kom hem så vi
åt runt åtta. Och så kom Katarina och Frida förbi en stund. Då Peter ätit for han. Skulle
på en körning till Åsele.

Men Katarina och Frida var här en stund. Då dom gått vid nio ca så la jag Joel. Och sen
dess har jag hunnit göra mysigt och stöka bort lite. Ska nu avsluta detta långa inlägg och
försöka få Leo att sova. Får se hur det går.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0