27-28 april

Onsdag

For ner och lämnade killarna hos dagmamma till kl nio. For sen hem direkt igen.
Väl hemma så softade jag och kikade på tv. Fast vid kvart i leva ca så gick strömmen.
Så då städade jag toaletten och torkade sen hyllor i köket. När det inte fanns mer
att göra så la jag mig och läste bok. Fick sen så himla tråkigt att jag for ner lite
tidigare på samhälle. For då och gjorde bort på apoteket. Ante kom dit och sen gick
vi in på ica och köpte glass. Sen for jag och hämtade killarna. När jag hämtat dom
for jag på blommona och köpte en ny gunga till Leo och sedan så for vi hem.

Väl hemma så kom Ante och Anna ner. Vi fixade upp Leos gunga och kikade om
vattenfall tänkte få till nån ström. Var mitt emot vårat hus som dom höll på. Men
nej du det blev ingen ström. Så innan Peter kom hem fick han fixa med sig klar
mat hem. Blev frassemat. Strömmen kom sen tillbaka vid sju.

Var upp till mamma efter att Joel var lagd för att låna dator för våran hade ju
blivit ännu mer knäpp. Hann gå hem en sväng för mammas var knäpp med och
sen upp igen då det hade ordnat sig med internet. Då jag var klar gick jag hem och
så kikade vi lite på film innan vi la oss.


Torsdag


Klev upp och for ner med killarna idag också till dagmamma. När jag kom dit så var
pappa där. Ante hade skjutsat dit honom så han kunde åka hem med mig. Skjutsade
hem pappa och for sen hem själv. Startade en tvättmaskin då jag kom hem och la
mig sen och läste bok :)

For upp till pappa igen vid tolv. Lånade datorn medans han drack kaffe. Sen for vi
ner på samhälle. Han hade sin bil för den skulle besiktas. Följde pappa dit och sen
for jag på second hand med en massa saker. Pappa kom dit sen då han hade hämtat
Peter. Han hade skickat iväg sin far till Lycksele på en taxiresa. Så när pappa och
Peter då kom så for pappa sen hem och vi for och handlade innan vi hämtade killarna.

Innan vi for hem så hittade vi Erika L på blommona med Aline och nya tillskottet
Eleazar. Jag hann snusa en stund medans Erika och Aline kikade på och köpte blommor.
Jag lämnade även en present till bebis :)

När vi sen kom hem så lämnade Peter mig hemma och så plockade jag bort varorna.
Han och killarna for bort till göttisen tvärt för att rensa gallren. När jag kom in hemma
så var vi utan ström igen. Samma fel igen på samma ställe. Blev då middag uppe hos
mamma och pappa som har gasolkök. Sen till kl sju ner på föreningshuset för årsmöte.
Mormor och morfar hade kommit upp så dom tog hand om Anna och Joel medans Leo
följde med oss. Medans vi satt på årsmöte så kom strömmen tillbaka.

När vi kom hem igen så la vi Joel. Sen for Peter på samhälle för att lämna min bil och
ta hem taxin. Jag la Leo i våran säng och han somnade vid nio. Sen han somnat så
rullade jag köttbullar som jag tänkt göra till middag två dagar nu. Så det får bli middag
i morgon och nu är dom då färdiga.

Nä nu ska man väl glo lite på tv innan man lägger sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0