9-10 april

Lördag

Vi steg upp runt åtta ca. Peter for ner på samhälle runt halv tio. Medans han
for ner så gjorde vi då inget speciellt. Han kom sen hem igen vid elva. Skulle
fara till göttisen och hjälpa till där. Vi åt lunch vid ett tiden ca. Och sen for
Peter ner igen på samhälle. Jag och killarna hade en innedag/ försöka bli frisk
dag. Så vi tog det bara lugnt.

Peter kom hem igen vid femtiden. Då hade jag börjat med middagen. Blev
hemmagjord pizza. Fick till fem st lagom stora pizzor. Mamma fick två. Efter
maten gick Peter ner i källaren och fixade lite. Ante kom ner och fick tvär
hjälpa oss att rulla ihop mattan vi haft nere i källaren.

Då vi var klara nere i källaren så gick vi upp. La Joel kl åtta. Såg sen film vid nio.
Såg på Draktränaren. Tyckte den var jättebra :) Gjorde sen inte mycket mer.
Gick och la oss.


Söndag

Peter klev upp halv åtta med killarna. Jag steg upp en stund senare efter man
hade fått besök av två busungar. När jag hade fikat så började jag att stryka
gardiner, lakan och handdukar. Bytte gardiner inne i sovrummet till några som
är lite mörkare. Då vi var klara så for Peter ner på samhälle. Skulle göra en
körning. Jag gav Joel mat vid tolv och la honom. Leo hade somnat i soffan vid
halv tolv så hade burit in honom till våran säng.

Vid halv ett ca kom Lina hit. Då hade jag hunnit börja med att rensa skåpen våra.
Rensade bort saker som jag har ärvt och som nu bara tar plats. Det fick åka ner
i källaren tills vidare. Peter kom hem igen han med. Vi satt och surrade en stund.
Leo väckte vi runt ett. Lina gick upp och kollade Joel halv två. Då hade han också
vaknat. När killarna vaknat till en stund så fick Joel öppna sitt paket från Lina.
Var en brandbil som spelar och kör runt. Joel gillade den :)

När Lina for hem så började vi bära bort alla saker jag rensat ur skåpen. Sen
började vi med middag. Åt vid fem ca och sen for Peter ner och skulle jobba.
Jag och killarna tog det sen lugnt.

Vid åtta kom Ante ner. Jag la Joel och han gjorde upp eld till mig. Sen rörde
jag ihop en sockarkaka till honom. Medans den gräddades satt vi och såg på
Fenomen med Uri Geller. Tycker det är ett himla fränt program. När kakan
var klar så fikade Ante, jag och Leo. Peter kom hem innan tio. Och Ante gick
hem igen runt tio. Peter tog med sig en envis Leo upp i sin säng. Leo somnade
nästan direkt. Då han kom ner så såg vi på tv innan vi duachade och sen la oss.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0