10-11-12 februari

Torsdag

Peter steg upp och fixade killarna. Gav dom fika och sen for dom ner på samhälle.
Peter lämnade Leo hos dagmamma och sen for han och Joel på stenmans. Jag var
kvar hemma och sov så länge jag orkade. Peter och Joel kom sen hem vid halv
tolv ca. Åt lite lunch och sen började jag klä mig. Tog på mig dom undre lagren och
sen for vi ner på samhälle.

Kl ett samlades vi som skulle sitta på isstolparna i tingshuset. Fick skriva på papper
och sen fråga vad vi ville. Sen var det bara att börja klä sig klart. Peter var och
hjälpte mig. Kl två steg vi då upp. Peter och killarna for hem vid tre ca.




(Bilder från vk.se)

Sen satt man då där och såg glad ut. Trodde jag skulle klara mig länge men jag
började frysa om fötterna vid tio. Rörde dom och vickade hela tiden. Men kände till
slut inte tårna så sket i detta och klev av kl två på första natten. Var ganska kallt
ute också och så småblåste det.

Men inte led jag av att jag klev ner. Känner mig nöjd med det jag satt. Har ju en
ny erfarenhet i ryggsäcken. Ante kom ner och hämta mig och när jag kom hem
och hade klätt av mig så var jag iskall. Peter höll på frysa ihjäl då jag la mig hos
honom. Så kall var jag.


Fredag

När vi vaknade kl halv åtta så hade jag börjat bli varm. Vid nio så hade Joel och
Leo fått fika så klädde oss och for ner på stenmans. Jag och Peter fikade och Leo
och Joel fikade bulle. Kikade vilka som satt kvar på stolparna också. Efter fikat
gick jag och pratade med dom tuffa brudarna som satt kvar. Killarna som också
hade suttit hade även dom klivit ner på natten. Bara en stund efter mig.


Peter dokumenterade min tomma stolpe.

Vi for sen och gjorde några saker och sen åkte vi hem igen. Väl hemma så fick
Joel lunch. La sedan honom. Städade huset lite och sen ville Leo ha lite mat. Han
åt vid tre. Medans han satt och åt så tapetserade vi upp en bård i Joels gamla
rum som nu är gästrum. Då vi precis var klara där inne så vaknade Joel.

Tog det sen lugnt en stund. Efter fyra så kom Ulla-Britt hit. Skulle sova över :)
Vi fixade middag till kl sex. Efter middagen kom Ante ner och vi två for ner på
samhälle. Hämtade ut paket på OK och for sen och kikade på snöskulpturerna.
Sen hemåt igen.

När vi kom hem så gick Ante hem och jag in. Packade ur paketet och så byggde
vi ihop Leos nya MICKI spis. En svart. Och den är supersnygg. Leo föll för den
direkt. Medans vi byggde den så hade U-B fixat Joel för natten. La honom vid åtta.
Leo la vi då alla hade dansat i Lets Dance. La oss edan kl elva ca.






Lördag


Joel vaknade nog först i huset. Tror jag. U-B hade varit upp och hämtat honom då
Peter klev upp halv åtta. Leo kom ner en stund efter Peter stigigt upp. Jag låg kvar
som en dösill ett tag till. Jag klev upp nio. Ulla-Britt åkte vid elva ca. Vi for hemifrån
efter tolv ca. For ner och skulle kika på när isstolpsittarna klev ner. Men innan kl
blev två så for vi och köpte burgare på frasses. Bara burgare. Åt i bilen och gick sen
och kikade på säljmässan på folkan med mamma, pappa och Anna. Träffade Karin
där. Hon stod och sålde sina fina handverk.

Gick sen ner och kikade då stolpsittarna steg ner. Jag tyckte dom varit så duktiga.
Gick och grattade dom och pratade lite. Gick sen till Peter och bilen. Han och Joel
hade suttit i bilen och jag och Leo varit och kikat.

For sen ner på isbanan. Var meningen att jag skulle åka hem men vi blev kvar. Leo
tyckte det var så himla kul att titta på när norrmännen körde fyrhjuling och crosskart
på isen. Och så tyckte han det var roligt att både Mona och Jonte var där dom med. 
Var klara där halv fem. Då hade Peter packat alla fordonen och Hasse skjutsat
tillbaka norrmännen på hotellet. Hasse bjöd på pizza till middag. Och sen åkte vi hem
efter kl sex.

När vi kom hem fixade Peter eld i pannan. Sen fick killarna leka en stund. La Joel kl
åtta. Såg sen på melodifestivalen. La Leo då den var slut. Ante kom ner också och
lånade bilen. Han for ner och raggade en sväng på samhälle. Komm sen tillbaka och
var här nere en stund. Gick hem efter elva.

Och just nu funderar jag starkt på att söka mig till sängen. Så man har någon ork i
morgon. Natti natt :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0