25-27 februari

Fredag

Peter skulle fara ner på samhälle vid tio. Vi klädde oss och for inte långt efter.
For och skulle handla på ica. Handlade av kupongerna man fått. For sen en snabbis
på pks innan vi for hem igen. Väl hemma packade jag bort allt och sen gav jag
killarna lunch. Joel la jag efter ett.

Leo han somnade på soffan en stund senare på dagen. Till middagen gick vi upp
till mamma och pappa. Vi åt och sen gick vi hem igen en stund efter. Fortsatte då
att elda i pannan. La Joel vid åtta och sedan duschade jag och medans var Leo
inne på toan och höll mig sällskap.

Då jag var färdig gick vi och satte oss i soffan. Vid nio ca så somnade Leo i soffan
medans vi såg på lets dance. Gick upp och la honom då det var slut. Satte mig vid
dator medans jag väntade på att de skulle börja igen.

Då jag sen sett de klart så gick jag ner och fixade tvätten. Satte mig sedan i sängen
och lyssnade på bok och sydde. Peter kom hem halv ett så då la vi oss.


Lördag

Steg upp halv sju ca. Och så gjorde sig jag och Leo iordning. Mamma, Ante och Anna
kom och hämtade oss innan halv åtta. Sen for vi på Villis och steg där på bussen som
skulle ta oss till Leos Lekland i Umeå. En resa som kommunal ordnat.

Var framme där vid elva ca. Gick in och sen lekte Anna och Leo för fullt. Stoppade upp
dom efter tolv och åt lunch. Efter maten så höll dom igång tills vi skulle åka. Ante han
lekte med Leo. Märktes att Leo var lite osäker men det kan jag förstå. Som alla ungar
sprang runt och skrek och hade sig. Tur man ha Ante då.

Gick till bussen först av alla förutom busschaufför m. familj. Satte oss och Leo var inte
ledsen över det. Snarare hel nöjd. Bara att åka buss var ju rena nöjet då det var första
gången han gjorde det denna dag. Var hemma i samhälle igen vid sextiden ca. Satte oss
i bilen och for raka spåret hem.

Väl hemma så hade Peter och Joel börjat fixa med maten. Joel förresten var hos min
mormor och morfar idag då vi var borta och Peter jobba. Tillbaka till middag. Maten
blev klar lite sent men gjorde inget. La Joel efter åtta och sen gick Peter upp och la
Leo efter nio. Tog ett tag innan han somnade. Var för att han hade sovit i bussen.
La oss sen själva efter elva ca.

Lite bilder från dagen ha jag. Tog mera med kameran som mamma hade med sig.






Söndag


Leo kom kvart över sex på morgonen. Gjorde inget för skulle ändå stiga upp halv åtta.
Jag klädde mig, fikade och gjorde mig sedan iordning och skulle fara. Sa hejdå till Leo
och Peter. For upp och hämtade Ante och sen stack vi iväg till Östersund och hämtade
Katarina och Marie. Peter skjutsade upp Leo och Joel till mamma vid nio. Skulle ner
och jobba.

Jag och Ante var framme i Östersund efter tio. Vi fick fika då vi kom fram. Fikade och
sen packades bilen och så for vi kl elva. Gjorde ett stopp i Strömsund för att handla på
dollar. Sen ett stopp till i Hoting. Köpte där korv m. bröd och sen for vi vidare. Tredje
stoppet blev på taxi i samhälle. Pratade med Peter och fyllde på olja i bilen. Fortsatte
sedan uppöver. Stannade i Laxbäcken och hämtade barnmatstolen min som Katarina
fått låna. Och sen sista stoppet blev dit Katarina skulle.

När vi packat ur bilen så for vi och så lämnade jag av Ante och tog med mig killarna
hem. Bar in dom och sakerna jag hade handlat. Sen kom Peter hem en liten stund.
Innan han kom hem hade Leo hunnit somna i soffan. Så satte Joel i stolen sin och gav
honom mat. Peter fixade eld i pannan och bar bort insamlingen. Sen fixade jag mat till
jag och Leo och Peter dammsög en supersnabbid. Sedan gick han och väckte Leo
innan han for igen. Då han åkt satte sig jag och Leo och åt.

Sen var det fullt ös tills jag la Joel efter åtta. Då jag lagt honom gick jag ner och fixade
i pannan och tog upp tvätten. Duschade Leo och nu ligger han och ha somnat i soffan.
Ska ta och bära upp honom och sen sätta mig och sy lite :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0