7-8-9 februari

Måndag

Gjorde upp eld då vi hade fikat och klätt oss. Väntade sen på att det skulle bli varmvatten.
Ante kom ner vid elva och var här en stund. Han satte sig och spelade Diablo som vi har
laddat ner och jag gick och duscha :) Då jag var färdig satte jag mig och spelade en
stund. Då gick Ante hem.

Ante och Anna kom sen ner en stund vid ett ca. Då ungarna lekte och Ante spelade så
började jag med mackorna jag skulle ha på syjuntan. Tonfisksandwich. Blev superbra.
Ante och Anna gick sen hem igen efter fyra. Peter kom hem runt fem.

Vi åt middag och dammsög. Sen kom syjuntan halv sju. Vi sydde och surrade, fikade
gofika och surrade lite mer. Vid nio hade alla gått hem. Vi städade då bort och Peter
gick upp och la Leo. Joel hade han lagt efter åtta och så hade han duschat båda innan.

Sen lugnt resten av kvällen. La oss elva.


Tisdag

Peter tog med sig Leo ner på dagis idag. Så jag och Joel vi stannade hemma och
softade. Gjorde oss en iordning vid ett så vi kunde fara ner och hämta Leo. Då vi
hade hämtat honom så for vi och fixade en overall åt mig så jag inte ska frys ihjäl
på isstolpen :) Vi for och lånade en av saevent.

Sen rullade jag och killarna hem. Peter kom bara en stund efter oss. Vi gjorde middag
och städade sen bort det. Vid halv sju kom mamma, Ante och Anna. Jag följde med dom
och så gick vi en sväng runt byn. När jag kom hem igen höll vi igång killrna och la sen
Joel efter åtta och Leo vid nio. La oss en själva tidigt.


Onsdag

Peter tog med sig Leo idag med till dagmamma. Jag och Joel softade en stund och sen
klädde vi oss och for ner efter tio. Peter kom på sjukan och kollade Joel medans jag var
inne där. Jag for inte hem nå sedan utan var med Peter. Det första vi gjorde var att köra
och lämna bilen nere hos Sunes garage. Och efter det blev de lunch :) Hasse följde också.

Då vi ätit blev det att köra ut saker till isbanan. Vid halv två tog jag taxin och hämtade
Els-Margreth och Jonte på ica. Skjutsade Els-Margreth till tallmon till Greta och sen
hämta Leo. For på ok så Jonte kunde handla mat och sen ner med honom till
bilprovningen. Och sist ut på isbanan igen.

När vi kom dit kikade vi lite på när dom körde. Tog sen starlett och körde den till garaget.
Tog istället min bil och tillbaka på isbanan. Peter och Leo körde sen bort traktorn till taxi
och jag tog min bil och for och handlade kaffe och bulle till Hasse. Tillbaka till isbana,
lämna kaffe, hjälpa upp med "leksak" på släpet och sen äntligen hem. Under den tiden
som jag körde runt som en galning så satt Joel skönt i taxin med farfar :) Vi lämnade
taxin och så följde Peter med mig hem i opeln. Tog bara ut paket också innan vi lämnade
samhälle.

När vi då kom hem kunde jag inte låta bli utan packade upp paketet och sen åt vi middag.
När vi ätit monterade vi upp sakerna jag köpt. Har köpt nya saker till hallen. Ny sko och
hatthylla med fler hyllor. Så nu ryms de bättre.

Sen resten av kvällen har vi tagit det lugnt. Peter har lagt killarna och jag har kolla runt
på datorn. Sak nu stänga ner och duscha. Sen ladda för fullt så jag kan sitta kvar på min
isstolpe till på lördag kl två :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0