13 januari

Torsdag

Vaknade kl åtta av att Jakobsons åkeri ringde. Kom med byråerna jag köpt från
IKEA. Var här efter tio minuter. Hann hämta Leo så han fick se lastbilen. Sen då
lastbilen åkt så fikade vi och klädde oss. Sen gick jag ut och skulle starta bilen
och den ville ju såklart inte. Ringde mamma och hörde vars hon var och som tur
var så var hon påväg hit upp. Kom och hjälpte mig så vi kunde fara ner.

Lämnade Leo och for sen hem direkt. Jag och Joel tog det bara lugnt. Gav han
lunch och åt sen själv. Då jag precis ätit klart så kom sotaren. Så då han åkt
fick jag äntligen göra upp eld. Tyckte det började bli kallt inne. Vid två ca så
ringde jag Ante och hörde om han ville åka ner och hämta Leo. Och de ville han.
Joel låg och sov så ville inte väcka upp honom.

Då Ante kom hem med Leo så fick han hjälpa mig och bära upp sista lådan av
alla fyra som byråerna var packade i. Den var längst och tyngst. Sen åkte han
hem igen.

Vi åt middag och tog det lugnt. Peter kom hem vid halv sju. Hade kört hem en
traktor så han och Leo gick ut och körde den. Skrapade av gården. När dom kom
in igen så höll jag på lägga Joel. Peter bytte på Leo och sen gick vi upp. Byggde
ihop en byrå och möblerade om lite i Leos rum. Sen la vi honom och han ville inte
alls sova.

Ska väl ta och gå upp igen och försöka få ihop den andra byrån nu innan man
ska lägga sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0