14-16 januari

Fredag

Vi steg upp efter nio. Ante kom halv tio. Peter hade hunnit ge killarna fika då Ante
kom ner. Och sen började vi flytta möbler. Joels rum flyttade vi upp bredvid Leo
och gäst rummet hamnade i Joels gamla rum. Peter var hemma och hjälpte till
med de största bär jobbet och sen for han ner och skulle köra taxi.

Jag och Ante fortsatte med att bära de små sakerna och ordna till. Sen fick killarna
lunch vid ett och sen la jag dom. Ante gick sen hem. Jag tog det sen bara lugnt.
Och var nöjd över att flytten var avklarad. Känns så bra att alla leksaker är uppe
nu så man slipper ha dom i vägen här nere.

Till middagen kom Peter hem. Han hade hunnit vara hem en supersnabbis innan
också men nu kom han hem och åt. Sen for han igen vid halv sju. Jag la killarna
vid åtta. Då hade Ante också kommit ner. Satte oss och såg på Lets Dance. Han
gick sen hem igen vid tio ca.

Jag satte mig vid dator en stund och såg sen klart Lets Dance. Peter kom hem efter
halv tolv. Gick och la oss då.

Joel blev ju 10 månader denna dag också :)




Lördag

Ingen sovmorgon. Båda två ville vakna tidigt. Tog ner Leo så han fick se på tv.
Joel stoppade vi om så han somnade en stund till. Peter steg sen upp och gav
killarna fika. Sen for han kvart över nio. Jag steg upp och sen tog vi det lugnt
på morgonen. Killarna fick lunch vid halv ett. Sen åt jag också. Killarna var vaken
till efter två då la jag dom. Tog det sen bara superlugnt.

Peter kom hem vid halv sex ca. Då hade jag gett Joel mat precis så han gav Leo.
Tog oss sen middag. Precis då vi ätit klart så kom Eva och Greger hit. Tätt efter
så kom Ante. Såg på film på tv en stund. La killarna och sen så spelade vi tv-spel.

Spelade till elva ca. Dp for alla hem. Vi gick och la oss och såg film innan vi släckte
och somnade.








Söndag

Joel vaknade ca halv sju. Tog ner han och så fick han välling. La honom igen och så
somnade han om. Leo vaknade sen efter sju. Tog ner honom, startade tvn och så
bäddade Peter in honom i soffan. Somnade sen om till halv nio ca. Leo kom då in till
oss. Joel kvittrade då han med. Peter klev upp och fixade killarna. Jag vände mig om
och somnade en stund till :)

Vaknade sen efter tio. Steg upp och kollade vad mina pojkar gjorde. Jo kikade på tv :)
Jag satte mig vid dator och sen fikade jag. Klädde oss sen och for till Eva. Hon hade
fika där för att hon fyller år i morgon. Inväntade sedan mamma, pappa, Ante, Anna
och mormor och morfar. Fikade och for sen hem igen.

Väl hemma la vi killarna och sen gick Peter ut och kapade ved. Ante kom ner och så
kärrade han in. Dom kapade tills det blev mörkt. Peter kom in, vi klädde killarna och
for upp till mamma. Peter åt och sen for han direkt kvart över fem. Skulle till Lycksele.

Vi åt då han åkt. Mamma bjöd på plankstek ikväll. Super duper gott var det. Var sen
kvar där en stund. Killarna fick duscha med Anna i badkaret också innan vi for hem.
Ante skjutsade hem oss. Jag fixade sen killarna i säng. Leo slocknade först. Joel var
envis och höll sig till kl tio ca innan han slocknade.

Tog det sen bara lugnt. Kollade på tv, gjorde upp eld och nu sitter man här och skriver.
Ska nu ta och duscha och sen sova :)














Det var helgen de ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0