17-19 januari

Måndag

Jag och killarna tog det bara lugnt på morgonen. Vid tolv gav jag dom lunch och sen
klädde vi oss och gick ut till bilen. Provade starta den men den var så stendöd som
den kunde bli. Ringde Ante och han kom ner. Bilen var då så död att vi provade dra
igång den. Drog den bort till Gottisen och hem igen. Inte startade den.

Tog då renaulten pappas och sen for jag och killarna till Eva. For dit för att gratta henne
på hennes födelsedag. Fick fika och så surrade vi bara. Helt plötsligt så bestämmer sig
Leo för att skita. Hade hunnit vara där ca en halvtimme. Hade inga blöjor för hade ju
fel bil. Så vi fixade en provisorisk blöja. Och den funkade mycket bra tills vi kom hem
och kunde byta till en riktig.

Väl hemma igen så inväntade vi Peter. Åt middag och sen kom mamma och Anna ner.
Ante skjutsade pappa på samhälle. Skulle åka till jobbe idag. Anna stannade hos Peter
och jag å mamma vi for på syjuntan.

När ja sen kom hem igen var vi inte uppe länge innan vi gick och la oss.


Tisdag

For ner med Leo som vanligt till tio. Lämnade honom hos Linda och sen for vi hem igen.
Tog det bara superlugnt hemma jag och Joel. Ante tog sen hem Leo då han var klar på
samhälle. Passade bra för då slapp jag ta med Joel i bilen och fara ner. Han har haft över
39 graders feber så.

Då Leo var hemma igen så inväntade vi Peter. Åt middag då han kom hem och hade
sen en lugn kväll bara. La killarna vid åtta och sen såg vi film en stund och la oss sen
halv elva.


Onsdag

Steg upp tidigt idag. Klädde oss och gav Joel fika. Sen for jag och Joel och hämtade Eva
och drog iväg till Lycksele. Peter tog Leo och for och lämnade honom uppe hos Ante.
Leo fick fika där uppe. Han for sen och lämnade honom hos dagmamma då han skulle
ner till nio. Och Peter for till Umeå via Lycksele.

Jag, Eva och Joel vi var framme i Lycksele nio. Gick in på sjukan och sen var Eva klar en
halvtimme senare. For då på stan och fyndade lite och sen vidare till dollar och fyndade.
For sen och åt innan vi gjorde sista stoppet på jysk. Fyndade även där fin fina saker och
sen for vi hemåt.

Lämnade först av Eva och sen for jag och hämtade Leo hos Ante. For hem och tog in
killarna, gjorde upp eld i panna, packade bort och sen väntade vi bara på Peter. Då han
kom hem fixade vi middag till killarna och själva tog vi bara nå enkelt och mycket te
mot förkylningarna.

La sen killarna vid åtta och sen for Peter upp till mamma för klippning. Jag hamnade här
och surfar och skriver bloggen. Ska stänga av nu och glo på lite film innan jag säjer hej till
sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0