29-31 december

Onsdag

Peter for och jobba idag fast han inte skulle börja förren på torsdag. Men de e ju
pengar :) Han for till Östersund och vi var bara hemma i stugan och tog det lugnt.
Vi steg upp hemma här vid tio och fikade.

Efter elva kom Ante ner och jag gick upp till mamma en sväng. Hade med mig
mina byxor som var trasiga. Hon fixade dom på ett kick. Satt sen vid dator en
stund och sen ville mamma bjuda på lunch. Åt och sen gick jag hem igen.

När jag kom hem låg Joel redan. Så gav Leo mat och sen fick han vara vaken
en stund till. Joel vaknade runt ett så han fick mat och vara vaken en stund och
sen la jag honom igen. La Leo samtidigt då.

Efter fyra så kom Peter hem. Åt middag och sen en lugn kväll. La killarna runt åtta
och gick och la oss själva sent som vanligt ;)


Torsdag

Vi tog det bara lugnt på morgonen. Peter for sen ner och skulle jobba vid ett ca.
Skulle fara till Lycksele. Sen kom han inte hem förren vid elva på kvällen. Då
han åkte hade killarna fått lunch och så hade vi lagt dom. Så jag tog det bara
lugnt då.

När dom sen vaknade så klädde jag dom och så tog vi det bara lugnt. Efter fem
ca så gick vi upp till mamma. Ante kom ner och hämtade oss. Åt middag där uppe
och var sen där en stund innan vi gick hem igen. Höll killarna vaken en stund till
och la dom sen runt åtta.

Vi la oss efter Peter kommit hem. Sen for han runt kl halv tre på natten igen. Kom
hem och for igen. Han var väl hemma runt halv fem sista gången och sen på fredag
morgon så for han runt åtta.


Fredag - Nyårsafton

Peter for så kl åtta. Skulle ner till Umeå och hämta. Vi sov vidare och då jag och
killarna vaknade så var kl efter tio. Skönt. Upp ur sängarna och så fikade vi. Höll
sen igång dom så jag gav dom lunch vid halv två.

Innna jag la Joel kollade jag tempen för han kändes så varm. Då hade han 39
grade feber och en ny tand till som tittat fram. Han fick alvedon och sen i säng.
La sen Leo också. Ringde sen upp till mamma och hörde om någon ville ha lite
sen lunch. Pappa ville så han kom ner och åt med mig. Grillade karrekotletter som
vi hade tagit upp men inte gjort något av.

Sen gick pappa hem igen. Joel vaknade en stund efter. Tog upp Leo halv fem ca.
Peter kom hem fem så klädde killarna, gav Joel mat och klädde mig själv. Sen for
vi ner till Laxbäcken på nyårsmiddag. Efter middagen och efter vi tittat på kort så
for vi upp till mamma vid halv nio.

När vi kom dit så fixade vi Joel och gav han välling så han skulle sova. Men han
var så envis. Ville inte alls sova. Leo var det full fart på och Anna med. Ostbricka
blev det efter halv elva. Njöt av den och sen vid tolvslaget så skålades det såklart.

När vi skulle gå ut och kolla på fyrverkerier så stannade min morfar inne med Joel
och dom satt och tittade på genom fönstret. När vi kollat klart ute och sagt gott nytt
år till alla så for vi hem. La båda busungarna runt ett och la oss sen själva.


Gott Nytt År och God Fortsättning :D




Kommer ett inlägg senare med bilder från både jul och nyår :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0