7-9 januari

Fredag

Började dagen med att ta upp killarna och ge dom fika. Efter vi hade fikat så
började jag med att stryka och byta gardiner i vardagsrummet. Tog ju en liten
stund men blev klar innan slutet. Bytte sen i Joels rum också innan jag gjorde
lunch till pojkarna. Ante kom ner och fixade igång bilen till mig. Klädde på killarna
och sen in i bilen och ner på samhälle.

Det första vi gjorde då vi kom ner var att fara och besikta bilen. Gick igenom.
For sen och skulle köpa nå saker på pks. Precis då jag kom in gick strömmen.
Hade ju då gått i hela samhälle. Väntade till den kom tillbaka och handlade då.
For på Vilhelmina bageri och köpte en sak till innan vi rullade hem.

När vi kom hem hann vi bara vara hemma en liten stund så kom Peter också
hem. Fixade dom sista gardinerna medans Peter fixade middag. Åt middag vid
fem. Sen städade jag bort det sista av julen. Ulla-Britt och Mona var hit en sväng
också och så fick jag present för morgondagen. Dom for hem runt åtta. Leo och
Joel var då lagda och jag satte mig och såg på Lets Dance. Peter for och jobba.
Då han kom hem hade jag redan duschat. Så vi såg klart på Lets dance. Hade
spelat in det. Sen gick vi och la oss.


Lördag - Min födelsedag :)

Fick en bra början på dagen. Killarna gav oss sovmorgon till kvart över tio. Skönt.
Steg upp och så gav Peter killarna fika. Jag höll mig tills halv ett ca. Peter gav då
först Joel mat och la sedan honom. Fixade sen lunch till oss och Leo. Medans vi åt
kom Stina hit. Efter vi då hade ätit bjöd vi henne på tårta. Lina kom vid halv tre.

Sen for först Lina hem och sen åkte Stina. Vid fem kom mormor och morfar hit. Tätt
efter kom Eva och Nicke. Leo hjälpte mig öppna paket och så fikade vi tårta. Då dom
sen for så började vi fixa ihop en till tårta. Och medans vi höll på med den så kom
mamma, pappa, Anna, Ante och Els-Margret. Peter for också precis då dom kom.

Öppnade mer paket och sen fikade vi. Vid åtta ca gick dom hem. Hade då lagt Joel
och mamma hade bytt om på Leo. Städade sen bort och gjrode iordning för dom sista
gästerna. Peter kom hem igen också och sen kom Hasse, Tobbe och Jonte hit. Peter
for sen ner igen före dom. Dom var kvar ett tag till. For hem vid nio ca. Sen tog jag
det bara lugnt. Peter kom hem vid elva så då såg vi lite film innan vi la oss.


Min tårta :)







Söndag

Peter steg upp med killarna vid nio ca. Jag klev upp bara en stund efter. Startade dator
och satte mig där en stund. Peter for sen vid tio. Sen vid tolv for han till Umeå. Hemma
hade vi det bara lugnt. Vid ett gjorde jag lunch till jag, Leo och Ante. Joel gav jag medans
vi åt. Ante hade skottat av taket på förrådet ute. Så Leo ville han skulle äta :)

Då Ante sen gick hem la jag Leo. Väntade sen en stund med Joel och la sen honom
med. La mig själv i soffan och softade. Leo vaknade sen fyra och Joel hämtade jag
halv fem. Han hade inte somnat direkt heller. Gav Joel mat efter fem och jag och Leo
vi väntade på att Peter skulle komma hem. Då han kom hem hade han med sig pizza.

Innan Peter hade kommit hem kom Eva hit också. Och så kom Ante då Peter kom. Vi
åt och såg på film. Badade sen killarna och la dom. Sen startade Ante igång spelet och vi
spelade. Peter gick ut och fixade in veden. Vi spelade sen till elva ca. Då for både Eva
och Ante hem. Jag satte mig här och kollade på dator och började sen skriva bloggen.
Nu då jag är klar med det ska jag duscha och sen sova :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0