1-5 juni

Onsdag

For ner och lämnade killarna till kl nio. När jag kom hem så städade jag och
hann sy lite innan jag for ner och hämtade killarna kl två. For sedan hem direkt.  
Väl hemma så satte jag ungarna vid tv och väntade på mamma skulle komma.
Följde med henne hem och så åt vi middag efter fem. Sen gick for vi hem och
så la jag Joel vid åtta och Peter kom hem vid tio ca. Leo hade redan somnat då.
Vi la oss en stund efter han hade kommit hem.


Torsdag

Peters telefon ringde vid halv fem så då for han till Lycksele. Jag och ungarna vi
steg upp halv nio och fikade. Peter kom hem igen till lunch. Sen under dagen
gjorde vi inget speciellt. Peter for ner igen på samhälle en sväng för att fixa nå
igen på e.m. Vi åt middag efter fem och senare på kvällen la vi Joel efter åtta.
Leo la vi vid nio. Ducshade sen också på kvällen och såg sedan film innan vi
la oss.


Fredag


Peter klev upp och for hemifrån vihalv sju. Skulle köra lastbil. Jag och killarna
vi steg upp vid halv nio och fikade och sen tog vi det lugnt hela dagen. Tog oss
lunch vid ett tiden a och sen la jag Joel. Jag och Leo vi somnade efte två och
vaknade upp halv fem. Jisses vad vi sov länge då men skönt var det. Peter kom
hem bara stax efter. Vi gjorde oss pizza till middag och sen gick jag upp till mamma
och lånade datorn. Då jag kom hem igen så inväntade vi tills vi kunde lägga Joel
vid åtta. Ante hade också kommit ner så vi spelade sen. Leo la vi efter nio.

Vid elva ca så gick Ante hem. Fick strax efter det en envis Leo som hade vaknat
till när Peter skulle bära upp honom och sen inte ville sova. Medans han och Peter
låg i sängen såg jag film. La mig sen då Peter hade gått upp med Leo.


Lördag


Steg uoo vid nio på morgonen. Sen fikade vi och klädde oss. Sen ut i bilen och
så for vi. Hade tänkt åka till Åsele och hämta ved men blev ändrade planer så
vi for till Östersund och hämtade ett lass med flyttsaker åt Katarina m familj.

Åkte hem från Östersund vid fem tiden. När vi kom tll samhälle igen så for vi
runt och kollade var tromben ställt till med. Hann inte kolla det då vi for på f.m.
Och det var ju några träd som tippat och flaggstänger. Vi var ju hemma då den
gick igenom byn så vi hade ju koll på våra saker. Peter fick gå ut och rädda
dom som smet :) Jäklar vad et blåste då. Trodde rutorna skulle komma in.

När vi hade kikat runt på samhälle så for vi och handlade innan vi for hem.
Var hemma till kl nio. La killarna och sen gick jag upp till mamma och lånade
datorn. Gick hem igen och for sen upp med bilen dit vid elva. Då for jag, pappa
Ante ner på samhälle och raggade. Var hemma igen vid ett ca. Peter var vaken
då jag kom hem men vi gick och la oss då.


Söndag

Pete rsteg upp med killarna vid nio. Jag fick sova till tio. Då kom U-B och
Martin hit och hälsade på. När dom åkt igen så började vi med att torka fönster.
Torkade dom som gick innan solen tog över. Gav killarna lunch och la sen Joel
vid ett ca. Leo somnade vid två i soffan. Peter gick ut och höll på med veden.

Medans killarna sov så gjorde inte jag nå speciellt. Har ju blivit förkyld igen.
Känns så himla typiskt. Vdi fyra gick jag upp och hämtade Ante så han fick
komma ner och tvär hjälpa Peter. Dom körde in veden han hade kapat och
städade sen bort allt spån och så. Hade blivit så mycket. Sen gick vi upp och
åt middag uppe hos mamma. Gick hem igen vid halv åtta ca. Ante kom ner
han med. Peter la Joel medans jag och Ante gick ner och målade på träkärran.
Blev aldrig något i tisdags. Men nu är första varvet målat. Sen då det var klart
gick vi upp och spelade Halo. La Leo vid nio och sen spelade vi till halv ett ca.
Ante gick hem och vi la oss :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0