4-6 mars

Fredag

Vi hade det lugnt på morgonen. Vid halv elva ca gick vi upp till Katarina och Marie
en stund. Ante och Anna följde med dom också. Gick sen hem så Joel fick lunch vid
tolv och sen sov han till halv två ca. Medans han sov åt vi andra lunch. Ante kom ner
efter ett. Då Joel vaknade klädde vi oss och for på samhälle. Tog ut paket till Peter.
Det var hand nya morgonrock som jag beställt. Handlade lite mjölk också bla och sen
for vi hemåt igen. Medans vi var nere på samhälle så hade Leo och Peter varit uppe
hos mamma, pappa och Anna.

For upp dit. Direkt tog jag och Peter bilen och for ner på Maries en sväng. Köpte
fläskfile. Billig och bra var den. Blev 4 st ;) Sen hem till mamma igen. Klädde på
killarna och for hem. Gjorde middag och njöt utav den. Efter kl sju for vi upp till
Sagatun stugan och kikade hur det gått med branden som hade härjat där. När vi
kom upp så hade killarna somnat. Peters pappa kom ner och hämtade oss med skoter.

När vi kom in i stugan satt det 6 st brandmän i en ring och fikade gofika. Såg väldigt
roligt ut för allt innertak var borta. Så stugan hade klarat sig väldigt bra ändå. Vi
for sen hem så vi var hemma efter åtta. La killarna och så innan vi satte oss och såg
på Lets Dance. Då vi sett det klart gick vi och la oss.


Kudde som jag sydde till Katarina :)

Lägger upp en bild över hur det ser ut i Sagatun nu.

Lördag

Leo kom ner så vi steg upp runt sju. Eller Peter och Leo kelv upp och gick och la sig i
soffan. Jag låg kvar en stund till. Steg upp efter åtta. Peter gav killarna fika och sen for
han och Ante ner och tankade halv tio ca. Ante kom tillbaka först så han gick hem då.
Peter kom senare. Jag hade då gjort klart fika till oss för att ta med upp i fjället. Klädde
oss och packade bilen. For upp till mamma och co och åkte sen tillsammans därifrån och
upp till Klimpfjäll.

Var sen där uppe pch fikade och åkte slalom. Snacka om att det kändes att man inte åkt
på några år. Tror att jag inte åkt på ca 4 år. Blev ca 4 åk sammanlagt för mig denna dag.
Vi åkte hem efter fyra då dom stängde. For hem och gjorde oss middag och så kom
Katarina förbi en stund. Då hon gått hem igen städade vi bort middagen.

Sen blev det inte mer gjort än att vi la killarna vid nio och gick sen och la oss själva
ganska fort vi med.







Blev inga kort tagna ute för det blåste så hemskt mycket.


Söndag

Vaknade kl fyra på natten av att Leo kom ner till oss. Peter tog upp honom för det är dit
han går och sen somnade båda om. Men inte jag. Kunde inte alls sova. Så klev upp och
gick och läste Allers. Hade 3 veckors nya nr och vid åtta hade jag läst alla. Och då jag
läser Allers så läser jag dom väldigt noga. Peter och Leo hade gått till soffan sju och jag
till sängen då. Kunde inte sova så fortsatte då som sagt att läsa. Gav upp halv nio och
klädde på mig. Vi fikade allihopa och sen for Peter ner på samhälle. Lämnade pengar
och handlade sen lite till. Sen for han till Laxbäcken och hjälpte till där med en sak.

Medans han gjorde allt det så tog jag och killarna det öugnt en stund. Vid elva la jag Joel
för han var lite trött. En stund efter han var lagd så kom Katarina + hela hennes familj ner
hit. Hade bjudit ner dom för vi skulle äta våfflor. Började med att göra dom halv ett ca.
Peter kom hem ett. Det fikades våfflor hejvilt. Och när Katarina och co hade gått hem
så kom pappa pch Anna ner och åt lite våfflor. Fick till och med göra lite mer smet.

Då dom fikat klart gick dom hem igen. Peter gav Joel välling och la honom. Leo hade
lagt sig på soffan i samma stund och somnat. Så när båda sov gick Peter ut och började
kapa ved. Pappa kom sen ner efter en stund han med. Och så hade dom 2 superduktiga
vedinkastare till hjälp. Katarinas tjejer Moa och Frida :) Halv fem var dom klara så Peter
skjutsade hem tjejerna på skotern.

Fixade oss middag och efter den åkte vi på skotern upp till mamma och co. Där blev det
semlor. Mumsigt värre :) For sen hem efter det kalaset :) Väl hemma igen blev det
duschen för båda killarna. Sen i säng med Joel först och för en stund sedan så gick Peter
upp med Leo.

Det som ska göras nu innan sängen för oss är att vika lite tvätt, starta ny maskin och
duscha. Då det är gjort så ska det bli väldigt skönt att få lägga sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0