13-15 maj

Fredag

Peter for och jobba en stund på morgon och kom sen hem igen till nio ca. Gav
då ungarna fika och sen gjorde sig han och Leo iordning tills Farfar H kom med
lastbilen. Då tog dom över och körde ett lass från Granliden. Hasse tog taxin
och for på samhälle. Jag och Joel fick tråkigt så när Peter körde förbi på väg
ner så for jag och Joel också ner. Vi åt sen lunch tillsammans och sen for vi så
Peter gjorde iordning lastbilen. Jag hjälpte tilloch städade den medans killarna
sov i bilen. Sen vid två for vi hemåt.

När vi kom hem så gick jag och lånade datorn en snabbis av pappa. Sen hem
och hjälpte Peter fixa fram nå täcke och kuddar. Han och Leo skulle köra lastbil
till Arvidsjaur på kvällen. Peter skulle besikta åt Dan på lördagsmorgon kl åtta.
Så sen när han och killarna ätit middag så skjutsade vi upp Joel till min mamma,
hämtade Ante och for på samhälle. Jag och Ante lämnade Peter och Leo och for
sen och köpte en present till lilla Marie och sedan på hotellet för att äta pizza.
Eva och Nicke följde med oss också.

Sen då vi kom hem så hämtade jag Joel hos mamma och så for vi två hem. La
honom kl åtta och sedan gjorde jag marinaden på allt kött som skulle grillas.
Marinerade kalkonbröst, kycklingfile, fläskfile och karrekotletter. Allihop i olika
marinader. Hängde sen tvätt. Ante kom ner en stund och höll mig sällskap också.
La mig vid tolv ca.






Lördag

Jag och Joel hade sovmorgon till tio :) Riktigt skönt var det. Vi fikade och klädde
oss och for sen upp till mormor. Var där tills vi följdes åt ner på samhälle. Joel åt
lunch där med. Jag och Ante hämtade Eva också. Väl på samhälle så blev det först
ett stopp på Isara. Min mobil lucka hade blivit knäpp. Skulle komma in med den på
måndag då kunde dom fixa den. Sen for vi upp på loppisen på folkan. Jag fyndade
ett par skor, skålar (svarta) och en prylficka till bilen åt killarna. Pappa fyndade en
närapå helt oanvänd tupperware skål. När vi var färdiga där så blev det mjukglass
på ica innan vi for hem. Tätt efter kom Peter och Leo.





När vi kom hem började vi fixa för grillningen. Och såklart bara för att det varit fint
väder och uppehåll på dan så regnade det då vi skulle grilla. Men de funkade ändå.
Till middagwen kom då Eva och så mamma, pappa och Anna. Ante var på hotelllet
med Body Center. Vi hade en väldigt trevlig middag och sedan efterrätt på det som
Eva hade gjort. Rabarber och jordgubbspaj och blåbärspaj med glass och vaniljsås.
snacka om att man var mätt sen.





Senare på kvällen då Joel var lagd så blev det Eurovision song contest. Leo somnade
vid halv tio han. Men vi såg klart på musiktävlingen och la oss efter den.


Söndag

Vi steg upp som vanligt och så fikade vi och klädde oss. Sen ut i bilen och så for vi
till Östersund och hälsade på hos Katarina med familj. Grattade lilla Marie som fyllde
ett år i veckan också. Var sedan där till fyra ca. Började rulla hemåt då.

Sen var vi hemma vid halv åtta efter nå snabba ärenden på samhälle. Gav Joel mat
och la sedan hgonom. Sedan tog vi oss lite sen middag och såg på film medans. La
sedan Leo vid nio. Då han var lagd så duachade vi och glodde sen på tv innan vi
också la oss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0