19-22 maj

Torsdag

Jag for ner med killarna på morgonen och när jag sen kom hem så tog jag
och Peter det lugnt en stund. Vid elva ca så gick han ut och började med att
kapa ved. Jag gjorde en sockerkaka. Efter en stund kom Ante ner och hjälpte
Peter. Peter kapade och Ante körde in. Då sockerkakan var klar så gick jag
ner och staplade. Vid halv ett kom Anna ner. Mamma skulle fara och jobba då.
Vid ett kom Peter och Ante in. Vi fikade sockerkaka och sen åkte jag och Peter
ner och hämtade killarna.

När vi sen kom hem började vi fundera på middag. Fick bli fiskbullar. Medans
vi höll på med maten så gick åskan för fullt. Strömmen hann gå men kom tillbaka
direkt som tur var så vi fick maten färdig. Då åskan hade gått förbi så skulle jag
låna datorn uppe hos mamma men internet funkade inte. Åskan hade slagit ner
och riktigt pulveriserat utgången i Rembacka. Så internet kom tillbaka först på
kvällen efter. Så jag gick hem istället. Vi la killarna och sen vid tio ca så for jag
och Ante ner för att låna datorn av Jonte. Behövde kolla mailen båda två. Sen
for vi hem igen och då var det bara att lägga sig :)








Fredag


Peter steg upp med killarna på morgonen. Jag fick en liten sovmorgon. Vi tog
det sen lugnt på morgonen. Vid halv tolv så for jag upp och hämtade Ante och
så for vi på samhälle. Peter stannade hemma med killarna. Kl tolv skulle Ante
vara på BC och få nytt schema. Jag for på apoteket och sen hämtade jag Ante.
Då for vi och handlade. Han hjälpte mig med det. Då jag var klar så for vi hem.

Väl hemma så packade vi bort det jag hade handlat och sen packade vi oss en
väska med bara det nödvändigaste och for sen till Åsele för att stanna över natten.
När vi kom fram så var det middag. Martin och U-B for till Dorotea vid åtta för att
hämta Mona. Och kom hem efter halv tio. Så dom var inte mycket till sällskap.
Men medans dom var borta så hade vi det mysigt själva med Talang på tv och götta.
Joel var envis och ville inte somna förren halv tio. När vi gick och la oss elva så
tror jag att vi somnade före Leo också. Men somnat hade han också gjort :) 


Lördag

Joel vaknade vid sju ca. U-B kom upp och hämtade honom. Peter gick ner efter en
stund. Jag låg kvar och väntade på att Leo skulle vakna. Vid kvart i åtta ca så
vaknade han. Då gick vi ner och fikade med dom andra. Joel hade redan fikat då.

Sen resten av dagen så var Peter och Martin ute för det mesta. Jag var inne med
killarna och Mona och U-B. Jag och Mona for och snabbhandlade bara vid tio ca.
Kl fyra var det middag a la Mona. Och då vi ätit så for vi hem. För Peter var andra
bil på kvällen. Väl hemma så gick jag upp till mamma som snällast. Sen hem igen
och städade bort sakerna ur väskan. La Joel kl åtta och sen for Peter ner på Villis.

Leo somnade nio och Peter kom hem igen vid tio. Vi såg på film en stund och la oss
sen vid tolv ca.





Söndag

Fick sovmorgon av min man. Det var skönt. Då jag steg upp så gick han ut. Tog
mig lite fika och roade sen mina barn. Efter en stund så kom pappa ner och kollade
vad det kunde blivit för fel på diskmaskinen. Peter kom in efter en stund och hjälpte
honom. Visade sig att det bara var stopp i slangen. Tur det så det inte var nå mer.
Då pappa var klar så gav vi killarna lunch. La sedan Joel och tog oss nå själva.
Satte oss sen och såg film. Medans vi såg den så somnade Leo med en stund.

Då filmen var slut så väckte vi Leo och gjorde middag. Åt middag kl fyra. Då vi
ätit och plockat bort så skulle Peter fara. Vi tog snålskjuts av honom upp till mamma.
När vi kom dit så fick killarna vara med Anna och pappa ville jag skulle följa och
åka motorcykel en sväng. När vi kom tillbaka gick jag in och låna datorn.

Nu sen jag har skrivit klart här så ska jag gå ner och vara social. Senare ikväll blir
det till att lägga killarna och sen duscha en sväng. Sen är det kanske en film som
gäller eller helt enkelt sängen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0