23-26 maj

Måndag

Peter steg upp och for iväg och jobbade, for till Umeå bla. Jag och killarna tog det
lugnt på morgonen och hade sen en riktig mysdag i pyjamas. La Joel efter lunchen
vid tolv ca. Sen la sig jag och Leo vid två i våran säng och så klev vi alla upp vid fyra
igen. Det var riktigt skönt. Då Peter kom hem så gjorde vi oss middag och hade sen
en lugn och fridfull kväll.


Tisdag


For ner med killarna till dagmamma till nio. Sen var jag med Peter hela dagen. Han
körde och kollade saker åt KVD bla och så åt vi lunch tillsammans. Efter den körde
han lastbil. Taxin var på service under dagen. Vid två hämtade vi killarna och for hem.
Peter for ner direkt igen och for och hämtade taxin i Hoting.

Jag gjorde middag så mamma och Anna kom hit och åt. Sen stannade Anna här medans
mamma for på möte. Då vi hade ätit så kikade vi på tv. Ante och Peter kom sen hem hit
samtidigt så då åt dom. Sen under kvällen blev det inte så mycket mer gjort. Vi la oss
i vanlig ordning.


Onsdag

Jag steg upp och for hemifrån efter halv åtta. Hämtade upp mamma och så for vi till
Lycksele. Mamma hade tid där tio. Peter hade hand om killarnas lämna och hämta tider
denna dag. Vi kom fram innan tio och mamma var sedan klar vid halv elva. Då for vi
först på jysk en sväng och sen blev det lunch. Då vi ätit for vi på Dollar och innan vi
sen åkte hem blev det ett stopp på ica.

Vi var sen hemma vid fyra igen. Lämnade mamma hemma och for sen hem själv.
Vi åt middag och så for Peter och skulle jobba. Skulle köra en sak till Åsele. Då han
hade åkt fick jag tampas med två bråkstakar. Vid sju la jag den yngre. Han somnade
efter en halvtimme. Halv åtta gav jag Leo fika och sen somnade3 han i soffan innan
kl åtta. Han hann knappt fika. Men han fikade upp allt. Så kl åtta sov båda barnen och
då blev det himla tyst och tråkigt. Ante kom ner så jag fick gå upp och snabblåna datorn.

Medans jag var uppe hos mamma så kom Ante hem bara en stund efter. Då hade Peter
kommit hem. Gick hem efter nio. Väl hemma så såg vi på film och la oss sen halv tolv.


Torsdag


Steg upp i vanlig ordning och klädde oss och for ner. Jag for och lämnade killarna och
Peter for på kurs. Då jag hade lämnat killarna for jag och handlade till mig själv och
Els-Margret. Tog 2 timmar ca för jag drog ut på det. Kl elva for jag och fick fotvård hos
Lollo. Kände mig även så tuff att jag provade på att vaxa benen. Det kändes ju men
gjorde inte ont :) Då jag var klar for jag och Peter och åt lunch. Sen for jag hem med
alla varor. Först till Els-Margret och sen hem. Packade bort allt och for sen ner igen.

Först då jag kom ner på samhälle igen så blev det second hand. Efter det hämtade jag
killarna, for på ica igen och sen till kyrkogården innan vi till sist for upp till Els-Margret
där vi blev bjudna på fika. Då vi fikat for vi hem.

Väl hemma väntade vi på Peter så vi kunde fixa nå middag. Kunde knappt stå på mina
fötter då jag kom hem. Har gjort frysbehandling på mina vårtor jag har och det känns
att dom börjar bli mindre då frysningen tar mer på sidan om dom. Gör så ont.

Vi åt då middag och sen tog vi det bara superlugnt. Sen innan åtta så kom Stina på
besök. Var här en stund. När hon skulle fara tog jag snålskjuts upp till mamma så
jag skulle slippa gå så mycket på föttermna. Gör nog ont bara att luta sig på dom.
Lånade datorn som snällast och fick sen snålskjuts hem av Ante :) Så ska nu ta och
duscha och sen se lite film innan man lägger sig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0