29-30 april och 1 maj

Fredag

Vi steg upp tidigt, for och lämnade Joel hos min mormor och morfar och sen åkte vi
vidare till Lycksele. Hade tid där kl nio. Vi var klara vid elva ca. For sen och gjorde
några ärenden och åt lite lunch. For sen hem igen. Väl tillbaka på samhälle så tog
jag min bil och for och hämtade Joel. Mormor och morfar var på samhälle. Sen for
vi hem. Peter stannade nere och skulle jobba.

Väl hemma så startade vi tv och tog det lugnt nen stund. Ante kom sen ner och
kollade killarna åt mig medans jag fick vila en liten stund. Mådde inge bra. Hade
börjat må illa redan på hemvägen. Han var här så han fick äta middag med oss.
Vi hade även underhållning i fomr av en råtta och en råttfälla ute på gården. När
vi hade ätit middag så hade fällan vunnit över råttan :)

Sen under kvällen tog vi det lugnt. La Joel efter åtta. Leo somnade vid nio ca.
Och vi la oss vid tolv ca :)


Lördag


Peter steg upp med gullungarna vid åtta ca. Jag fick sova vidare till tio. Gjorde mig
då fika för dom andra hade redan fikat. Vid tolv ca så for Peter. For först och lämnade
Leo uppe hos mamma och Anna. Leo ville vara där och leka. Då dom åkt så la jag Joel
efter han fått mat. Peter kom hem igen kring två. Gjorde oss lätt lunch och sen gick
han upp och hjälpte pappa med släpvagnen.

Dom kom sen hem vid fyra. Vi satte oss då i bilarna och for till Laxbäcken. Blev där
grillat till middag och rabarberpaj till efterrätt. Årets rabarber till och med :) Då vi precis
ätit klart fick Peter en resa till Skellefteå. Ante fick följa med som följeslagare/vårdare.
Vi for en stund efter dom bara. For upp en snabbis och surrade med Lina innan vi for
hem, tog ut vagnen ur bilen och gick ner och kikade på majbrasan vid föreningshuset
med mamma, pappa och Anna.

Då den hade bunnit ner så var det fika där nere men jag gick hem och gjorde iordning
killarna för sängen. La Joel efter åtta och sen gjorde jag iordning Leo. Vid nio kom min
mammis ner hit. Skulle vara med Leo medans jag gick upp och lånade datorn av dom.
Och då blev det så typiskt att internet la av. Började funka halv elva igen så gick hem
elva. Då jag kom hem så hade Leo somnat och mamma hade burit upp honom.

Då mamma gått hem så satte jag mig och glodde på tv. Såg på Jurassic park som gick
på 3an eller om det var 4an. Den slutade halv ett och ett ca så kom Peter och Ante hem.
Ante gick hem och vi gick och la oss.


Söndag


Hade så goa ungar på morgonen som gav oss sovmorgon till kvart över nio :) Vi fikade
och så gjorde jag en paj. Sen for Peter efter halv elva. Mamma och Anna kom ner hit
vid elva ca. Klädde ungarna och så gick dom ut. Jag gick upp och snabbfixade en sak
innan jag gick ut en stund jag med. Vi gick in igen vid halv ett. Gjorde lunch och medans
så kom Ante ner hit. Han gick upp och la Joel. Efter vi hade ätit så gick mamma, Anna
och Ante hem igen. Jag gick då och lyssna på bok och Leo låg i soffan och kikade på tv.
Efter två ca så kom Peter hem en stund.

Peter for sen ner på samhälle igen vid fyra. Medans han var nere där så gjorde vi inget
speciellt. Han kom sen hem igen efter halv sex. Så nu ska vi göra middag och resten av
kvällen får vi se vad som kommer att bli gjort.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0